Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SİMÜLASYON VE ANALİZ Birinci Düzey ESMS 037 Seçmeli 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Mühendislik Mekaniği-I ve II derslerini almış olmak
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. MUSTAFA SERDAR GENÇ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. Sedat MANTICI
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Öğrencilere simülasyon ve modelleme temellerinin anlatılarak, öğrencilerin farklı disiplinlerdeki mühendislik problemlerini sonlu elemanlar metodu ile çözebilmelerini sağlamak
Dersin Tanımı Simülasyon ve analiz

Dersin İçeriği
1 Simülasyon ve modellemeye giriş
2 Sonlu Elemanlar Analizi
3 ANSYS’in Temelleri
4 Katı Modelin Oluşturulması
5 Sonlu Elemanlar Modelinin Oluşturulması
6 Malzeme Özelliklerinin Tariflenmesi
7 Yükleme ve Çözüm
8 Arasınav
9 Yapısal Analiz
10 Termal Analiz
11 Uygulama problemleri
12 Uygulama problemleri
13 Uygulama problemleri
14 Uygulama problemleri
15 Final Sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Simülasyon ve modellemeye giriş
2 Sonlu Elemanlar Analizi
3 ANSYS’in Temelleri
4 Katı Model Oluşturulması
5 ANSYS sonlu elemanlar programını kullanabilme becerisi,
6 ANSYS sonlu elemanlar yazılımı ile farklı disiplinlerdeki mühendislik problemlerini modelleme ve çözme becerisi
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2 Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3 Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
4 - Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
5 Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
6 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
7 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
8 Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
9 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
10 Etkin iletişim kurma becerisi
11 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
13 Çağın sorunları hakkında bilgi
14 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
15 Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
16 Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
17 Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     84
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı ANSYS Training Manual
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar