Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÇAĞDAŞ TÜRK SİNEMASI Birinci Düzey RTS331 Seçmeli 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ SEMRA CİVELEK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ SEMRA CİVELEK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Konferans
Dersin Amacı Bu dersin amacı çağdaş Türk sinemasının içerisindeki eğilimleri ve bu eğilimleri oluşturan koşulları yönetmenler ve çeşitli filmler kapsamında ele almaktır.
Dersin Tanımı Bu ders temelde çağdaş Türk sinemasında meydana gelen dönüşümlerin, bağlı bulunulan koşullar ekseninde ele alınmasını kapsar. Çağdaş Türk sineması içerisinde yer alan filmler ve yönetmenlerin üslupsal tercihleri tartışmaya açılır.

Dersin İçeriği
1 1950''''lerden 1990''''lara: Türk Sinemasında ne değişti? Endüstri, politika ve biçem.
2 1950''''lerden 1990''''lara: Türk Sinemasında ne değişti? Endüstri, politika ve biçem.
3 Yeni Türkiye Sineması''''nda yeni olan nedir? 1990''''lar ve 2000''''lere bir bakış.
4 Yeni Türkiye Sineması''''nda yeni olan nedir? 1990''''lar ve 2000''''lere bir bakış.
5 Yeni Türkiye Sineması: Politika ve melez yapı üzerine
6 Yeni Türkiye Sineması: Sanat filmi üzerine tartışmalar
7 Yeni Türkiye Sineması: Klasik sanat sinemasının icrası üzerine
8 Yeni Türkiye Sineması: Modernist sanat filmi denemeleri
9 Stilistik unsurları öne çıkarmak neye yarar? Dönüşüme stil odaklı bakmak.
10 Gişe filmleri ve tür üzerine
11 Örnek filmler üzerinden Yeni Türkiye Sineması''''nda biçim ve anlatı.
12 Örnek filmler üzerinden Yeni Türkiye Sineması''''nda biçim ve anlatı.
13 Örnek filmler üzerinden Yeni Türkiye Sineması''''nda biçim ve anlatı.
14 Örnek filmler üzerinden Yeni Türkiye Sineması''''nda biçim ve anlatı.
15 Genel değerlendirme
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Türk sinemasında 1990''''lı yıllara dek öne çıkan eğilimleri bilir ve bu eğilimleri hem politik ve toplumsal koşullar açısından hem de biçemsel açıdan değerlendirebilir.
2 Yeni Türkiye Sineması''''nın ayrışan yönlerini dönemler bağlamında analiz edebilir.
3 Yeni Türkiye Sineması''''nda film yapım pratikleri ve koşulları hakkında bilgi sahibi olur.
4 Yeni Türkiye Sineması''''nda sanat filmi pratiğinin unsurları hakkında bilgi sahibi olur.
5 Yeni Türkiye Sineması''''nda öne çıkan üslupsal tercihler hakkında bilgi sahibi olur.
6 Çağdaş Türk sinemasında gişe filmlerinin üretilme pratikleri ve türsel kodları hakkında bilgi sahibi olur.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İletişim, radyo, televizyon ve sinema alanlarıyla ilgili bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal, sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası bir bakış açısıyla yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu birikimle tutarlı ve kapsamlı fikirler oluşturup savunabilir.
2 Radyo, televizyon ve sinema alanındaki kuramları bilir.
3 Radyo, televizyon ve sinemanın dünyadaki ve Türkiye’deki tarihsel gelişim sürecini bilir.
4 Radyo, televizyon ve sinema alanındaki çalışma koşullarını düzenleyen yasal belgeleri, ulusal ve uluslararası meslek örgütlerini ve etik ilkeleri bilir
5 Radyo, televizyon ve sinemada yapım aşamalarını bilir; uygulama becerisi ve yetkinliğine sahiptir
6 Radyo, televizyon ve sinema alanında program üretme ve/veya film yapma yetkinliğine sahiptir
7 Radyo, televizyon yayıncılığındaki program türleri ile sinema türlerini ve akımlarını bilir
8 Görsel ve işitsel teknik donanımı içerik üretiminde etkin olarak kullanma becerisine sahiptir.
9 Radyo, televizyon ve sinema alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini (yazılım, program, uygulamalar vb.) etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahiptir.
10 Senaryo yazma ve çekim senaryosu hazırlama becerisine sahiptir.
11 Görüntü estetiği, sinematografik anlatım ve kompozisyonun temel ilkeleri konusunda yetkindir.
12 Medya okuryazarlığı becerilerini edinerek medya içeriklerinin toplumsal, ekonomik, politik, kültürel vb. etkilerini eleştirel bakış açısıyla ele alma, çözümleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir
13 Yapay Zekâ tabanlı uygulamaları çalışmalarında etkin ve etik bir biçimde kullanabilir
14 İş hayatındaki uygulamalar ile iş sağlığı ve güvenliği hakkında bilgi ve deneyim sahibidir.
15 En az bir yabancı dilde alanıyla ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir
16 Girişimcilik, iş geliştirme ve ekip çalışması yürütebilme konularında bilgi ve beceriye sahiptir.
17 Alanı dışında, kişisel ilgi alanları doğrultusunda tercih ettiği konularda akademik bilgi ve perspektif sahibidir.
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 4 40
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 2 2
Toplam iş yükü     99
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Yakın Plan Yeni Türkiye Sineması; Zahit Atam; Cadde Yayınları; 2011 Türk Sinema Tarihi; Giovanni Scognamillo; Kabalcı Yayınevi; 1998 1990 Sonrası Türk Sineması; N. Pösteki; Umuttepe Yayınları; 2000

Ders İle İlgili Dosyalar