Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ESNEK İMALAT SİSTEMLERİ Birinci Düzey MM 434 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. EYÜP SABRİ TOPAL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Ş. Murat ÜNLÜ
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Ders, makine mühendisliği 4.sınıf öğrencilerine Esnek İmalat sistemlerinin temel özelliklerini öğretmek için tasarlanmıştır. Öğrenciler, esnek imalatın temel kavramlarını ve sistemin teorik ve pratik altyapısını öğrenme imkanına sahip olacaklardır. Böylece modern imalat sistemleri ve felsefesi hakkında bilgi edinecekler ve mühendislik hayatına konu ile ilgili yeterli bilgi sahibi olarak başlayacaklardır.
Dersin Tanımı Seçmeli

Dersin İçeriği
1 Esneklik kavramı, esnek imalat sistemlerinin tanımı ve temel elemanları.
2 Esnek imalat sistemlerinin avantajları.
3 Esnek imalat sistemlerini oluşturan otomasyon teknolojileri.
4 Esnek imalat sistemlerinde bilgisayar kontrolü ve bilgisayar ağları.
5 Bilgisayarla bütünleşik imalat kavramı.
6 EİS alt disiplinleri; Bilgisayar Destekli Tasarım (CAD),
7 Bilgisayar Destekli İmalat (CAM),
8 Bilgisayar Destekli işlem planlama (CAPP),
9 Malzeme ihtiyaç planlaması (MRP),
10 Eş zamanlı mühendislik (JIT),
11 Robotik.
12 Esnek imalat sistemleri tezgah ve ekipmanlarının seçim kriterleri.
13 Otomatik malzeme iletimi,
14 depolama ve çekme (AS/RS) sistemleri.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Esnek imalatın temel kavramlarını öğrenmek
2 Esnek imalat sistemlerinin temel elemanları ve çalışma prensiplerini kavramak.
3 Esnek sistemlerle imalatın teorik esaslarını öğrenmek ve uygulama becerisi kazanmak.
4 İmalat kavramını modern bir yaklaşımla yorumlamak
5 Esnek imalat sistemleri tezgah ve ekipmanlarının seçim kriterlerinin öğrenilmesi
6 Otomatik malzeme iletiminin öğrenilmesi
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 2 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 1 2 2
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 2 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     56
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 80
Kısa sınav 1 20
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı CNC Teknik Yazar: Özer Bağcı
Yardımcı Kaynaklar Ders Notları

Ders İle İlgili Dosyalar