Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KENT, TARİH VE İLETİŞİM Üçüncü Düzey GAZ 607 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili
Koordinatör DOÇ. DR. MEHMET SENA KÖSEDAĞ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. MEHMET SENA KÖSEDAĞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Konferans
Dersin Amacı Geleneksel iletişim araçları ve çağdaş iletişim biçimleri arasındaki ilişkilerin sorgulandığı bu ders kapsamında; kitle iletişim araçlarındaki dönüşümün; insanın düşünce yapısı üzerindeki etkisi, zaman ve mekân ile kurulan ilişkiyi nasıl dönüştürdüğü ve sonuç olarak iktidar pratiklerini nasıl şekillendirdiği incelenmektedir.
Dersin Tanımı İletişim tarihi hakkında daha ayrıntılı bir tarihi kavramayı ve bütün insanlık tarihini kapsayacak daha derin bir kronolojik zemin üzerinde değerlendirmeyi; insan türünün ve onun uygarlık biçimlerinin gelişiminde iletişimin oynadığı rolü anlamayı amaçlayan bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Giriş ve ders hakkında genel bilgilendirme
2 İlk uygarlıklarda iletişim ve kullanılan iletişim araçları
3 Tartışma, soru-cevap
4 Sözlü kültür dönemi ve uygarlık
5 Tartışma, soru-cevap
6 Yazılı kültüre geçiş ve okuryazarlık geleneğinin başlaması
7 Tartışma, soru-cevap
8 Basılı kültür dönemi
9 Tartışma, soru-cevap
10 Dijital kültür ve küreselleşme
11 Tartışma, soru-cevap
12 Kentleşme ve iletişim araçları
13 Tartışma, soru-cevap
14 Genel değerlendirme
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İletişim tarihini daha bütüncül bir yaklaşımla ele alır.
2 Zaman, mekan ve iletişim araçları arasındaki ilişkiyi kavrar.
3 İletişim araçlarının uygarlık sürecindeki rolü hakkında fikir sahibi olur.
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 4 4
Ödevler 4 6 24
Sunum / Seminer hazırlama 14 3 42
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 3 3
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 6 10 60
Toplam iş yükü     180
AKTS     7.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar