Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİYOKİMYODA ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ Üçüncü Düzey CEBK 509 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. BEHZAT ÇİMEN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Dersin amacı öğrencilere biyokimyada araştırma teknikleri hakkında bilgi vermektir
Dersin Tanımı Çözeltiler, iyonik denge ve iyonlar, Bakteri transformasyonu, protein tayin yöntemleri, homojenizasyon teknikleri, iyon değiştirici kromatografi, jel filtrasyonu, affinite kromatografisi,proteinlerin saflaştırılması ve karakterizasyonu, elektroforez, izoelektrik odaklama

Dersin İçeriği
1 Çözeltiler, iyonik denge ve iyonlar
2 Bakteri transformasyonu
3 Plazmid izolasyonu ve arındırılması, restriksiyon endonüklazlar
4 CAT assay ve CAT tespiti
5 Tat geni klonlaması,bakteride üretimi, arındırılması
6 Protein tayin yöntemleri, homojenizasyon teknikleri
7 Proteinlerin saflaştırılması ve karakterizasyonu
8 İyon değiştirici kromatografi, Jel filtrasyonu
9 Affinite kromatografisi
10 Makale sunumu
11 ELİSA
12 İzoelektrik odaklama
13 Makale sunumu
14 Elektroforez
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrencilere Biyokimya araştırmalarında kullanılan modern tekniklerin öğretilmesi
2
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 1- Hemşirelik teorilerini uygulama bilgi ve yeteneğini geliştirebilme
2 2- Ruh sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
3 3- Ruh Sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
4 4- Ruh Sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
5 5- Ruh Sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri paylaşabilme
6 6- Ruh Sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 5 10 50
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     198
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Biochemical Methods,Wiley-VCH Verlag GmbH, Weinheim, 2002 Harper Biyokimya , Nobel Tıp Kitabevleri, 2004
Yardımcı Kaynaklar Konu ile ilgili güncel literatür takibi

Ders İle İlgili Dosyalar