Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
AĞIZ VE DİŞ ANATOMİSİ-TERMİNOLOJİSİ Birinci Düzey ADS 111 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri ZORUNLU
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ TAYGUN SEZER
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM ÜYESİ HAYDAR ALBAYRAK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli TEORİK - Yüz yüze
Dersin Amacı DİŞ VE ÇEVRE DOKULARIN ANATOMİSİ HAKKINDA BİLGİ
Dersin Tanımı DİŞ VE ÇEVRE DOKULARIN ANATOMİSİ

Dersin İçeriği
1 DİŞ ANATOMİSİNE GİRİŞ
2 TERİM VE TANIMLAMALAR
3 DİŞLENME ÇEŞİTLERİ
4 DİŞİN BÖLÜMLERİ VE DOKULARI
5 DAİMİ ÜST KESER DİŞLERİ ANATOMİSİ
6 DAİMİ ALT KESER DİŞLERİ ANATOMİSİ
7 DAİMİ ÜST KÜÇÜK AZI DİŞLERİ ANATOMİSİ
8 Ara sınav
9 DAİMİ ÜST BÜYÜK AZI DİŞLERİ ANATOMİSİ
10 DAİMİ ÜST BÜYÜK AZI DİŞLERİ ANATOMİSİ
11 DAİMİ ALT BÜYÜK AZI DİŞLERİ ANATOMİSİ
12 DAİMİ ALT BÜYÜK AZI DİŞLERİ ANATOMİSİ
13 OKLÜZYON KAVRAMI
14 SÜT DİŞLERİ VE DAİMİ DİŞLER İLE KARŞILAŞTIRMALI ANATOMİLERİ
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 DİŞ ANATOMİSİ İÇİN GEREKLİ TERİM VE TANIMLAMALARIN ÖĞRENİLMESİ
2 AĞIZ İÇERSİNDEKİ BİR DİŞİN HANGİ DİŞ OLDUĞUNUN BELİRTİLEBİLİNMESİ
3 DİŞLERİN FONKSİYONLARININ ÖĞRENİLMESİ
4 SÜT DİŞLERİNİN ANATOMİLERİNİN ÖĞRENİLMESİ
5 OKLÜZYON KAVRAMININ ÖĞRENİLMESİ
6 BİRİNCİ VE İKİNCİ DİŞLENMELERİN FARKINI ÖĞRENME
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2 Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3 Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4 Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5 Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6 Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7 Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10 Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11 Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12 Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     44
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı DİŞ ANATOMİSİ VE DİŞ YONTMA TEKNİĞİ (PROF. DR. CENK CURA)
Yardımcı Kaynaklar Woelfel Dental Anatomi,Rickne C. Schied, GÜNEŞ TIP KİTAPEVİ. 9. BASIM

Ders İle İlgili Dosyalar