|
Yardımcı Kaynaklar
|
Aydın, M. (2000). Çağdaş Eğitim Denetimi. Ankara: Hatiboğlu Yayını.
Balcı, A. (2005): Eğitim Yönetimi Terimler Sözlüğü: Ankara: Tekağaç.
Sağır, M. ve Göksoy, S. (2020). Eğitimde Denetim ve Değerlendirme. (4. Baskı). Ankara: Pegem A.
Zereda, S.J. (2016). Öğretim Denetimi. (3. Baskıdan Çev. Ed. Balcı, A.&Apaydın, Ç.). Ankara: Pegem A.
Taymaz, H. (2010). Eğitim Sisteminde Teftiş. Kavramlar, İlkeler, Yöntemler. (7. Baskı).Ankara: Pegem A.
Yardımcı Makaleler:
Demirkasımoğlu, N. (2011). Türk Eğitim Sisteminde Bir Alt Sistem Olan Denetim Sisteminin Seçilmiş Bazı Ülkelerin Denetim Sistemleri ile Karşılaştırılması. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(23), 23-48.
Ekinci, Ö. ve Yıldırım, A. (2012). İl Eğitim Denetmenleri ve İlköğretim Okulu Yöneticilerinin Hizmet İÇİ Eğitim Faaliyetlerine Yönelik Beklentileri. Ege Eğitim Dergisi 10(1), 70-91.
Hatipoğlu, G.ve Ordu, A. (2019). Singapur, Litvanya, Dominik Cumhuriyeti ve Türkiye Eğitim Denetimi Sistemlerinin Karşılaştırılması. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Dergisi, 49, 102-129.
Manolova Yalçın, O. ve E.T., Hanoğlu. (2020). OECD’nin Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programında Başarılı Ülkeler ile Türkiye’nin Eğitim Yönetimi ve Denetimi Açısından Karşılaştırılması. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 10(1), 36-44.
Manolova Yalçın, O. & B., Engin Davut. (2020). İlkokul müdürlerinin ders denetimlerine ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi (KKTC Örneği). OPUS-Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 15(10.Yıl özel), 4816-4846.
Manolova Yalçın, O. ve B K., Bıkmaz. (2020). Kuzey Kıbrıs Türk Cumhurı̇yetı̇ eğı̇tı̇m denetı̇mı̇nde yaşanan problemlere ı̇lı̇şkı̇n emeklı̇ yönetı̇cı̇ ve denetmen görüşlerı̇. JASSS (Jass Studies-The Journal of Academic Social Science Studies, 13(81),87-114.
Manolova Yalçın, O. ve M., Ayan. (2020). KKTC, Türkiye ve İsveç eğitim denetimi sistemlerinin karşılaştırılmalı olarak incelemesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 9(1), 12-26.
Maya, İ. ve Yılmaz, A. (2017). Eğitim Denetimi Sistemleri Bakımından PİSA’da Başarı Gösteren Bazı Ülkeler ile Türkiye’nin Karşılaştırılması. Turkish Studies, 12(3), 467-492.
Memduhoğlu, H.B. (2012). Öğretmen, Yönetici, Denetmen ve Öğretim Üyelerinin Görüşlerine Göre Türkiye’de Eğitim Denetimi Sorunsalı. Kuram ve Uygulamada Eğitimbilimleri Dergisi 12(1),135-156.
Memduhoğlu, H.B. ve Zengin, M. (2012). Çağdaş Eğitim Denetimi Modeli Olarak Öğretimsel Denetimin Türk Eğitim Sisteminde Uygulanabilirliği. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi 5(1),131-141.
Özmen, F. (2000). Klinik Denetim Öngörüleri Çerçevesinde Denetçi Görüşleri. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 10 (1), 119-157.
Özmen, F. ve Yasan, T. (2007). Türk Eğitim Sisteminde Denetim ve Avrupa Birliği Ülkeleri ile Karşılaştırılması. Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları,
Özten, İ. ve Hoşgörür, V. (2019). Çek Cumhuriyeti, İngiltere, Finlandiya ile Türkiye Eğitim Denetimi Sistemlerinin Karşılaştırılması. Milli Eğitim Dergisi, 48(22), 59-81.
Şahenk Erkan, S.S. (2014). Türkiye, Fransa, İngiltere, Almanya ve İspanya Eğitim Denetim Sistemlerinin Karşılaştırılması. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(1), 41-48.
|