Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA-II Üçüncü Düzey HM 104 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ERKAN BEŞDOK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Ahmet Emin Karkınlı Abdüsselam Kesikoğlu
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Bu ders öğrencilere Matlab yazılım geliştirme platformu hakkında orta düzey bilgi kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin Tanımı Bu ders öğrencilere Matlab ve karşılaştırma için Delphi ortamında yazılım geliştirme süreçlerini tanıtmayı amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği
1 MATLAB'E GİRİŞ
2 MATLAB'DE VERİ YAPILARI
3 MATLAB'TE TEMEL FONKSİYONLAR-I
4 MATLAB'TE TEMEL FONKSİYONLAR-II
5 MATLAB'TE ARAÇ KUTULARI
6 UYGULAMA GELİŞTİRMEYE GİRİŞ
7 MODELLEME VE SİMULASYON
8 MATLAB UYGULAMALARI-I
9 MATLAB UYGULAMALARI-I
10 VİZE SINAVI
11 DELPHI'YE GİRİŞ
12 DELPHI'DE VERİ YAPILARI
13 DELHI İLE UYGULAMA GELİŞTİRME
14 UYGULAMA ÖDEVİ I
15 UYGULAMA ÖDEVİ II
16 UYGULAMA ÖDEVİ III
17 FINAL SINAVI
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Orta düzey Matlab kullanıcı bilgisi
2 Görüntü işleme için yazılım geliştirme bilgisi
3 Veri Madenciliği için yazılım geliştirme bilgisi
4 Simulasyon ve Modelleme için yazılım geliştirme bilgisi
5 Orta seviyede Delphi ile yazılım geliştirme bilgisi
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Mekatronik mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur.
2 Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
3 Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olur.
4 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı süreçleri tasarlama ve uygulama becerisi kazanır ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
5 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanır.
6 Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
7 Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 3 3 9
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     89
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Mühendislik Uygulamaları için Matlab, Sezgin Kaçar , Devrim Akgün, İlyas Çankaya, Mühendislikte Yapay Zeka Uygulamaları 1,Şeref Sağıroğlu, Erkan Beşdok, Mehmet Erler
Yardımcı Kaynaklar Internet

Ders İle İlgili Dosyalar