Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜRK DİLİ 1 Birinci Düzey GK 105 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ÖNDER ÇAĞIRAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Önder Çağıran
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Anlatma
Dersin Amacı Başlangıcından beri Türk Dilinin gelişmesinin öğretilmesi
Dersin Tanımı Başlangıcından günümüze Türk Dilinin gelişimi

Dersin İçeriği
1 Giriş: Türk Dilinin terimleri, Türk Dili üzerine çalışmalar.
2 Yazı dili ve özellikleri
3 Türk Dili ailesinin sınıflandırılması
4 Sözlü dil ve özellikleri
5 İmlâ ve noktalama
6 Paragraf oluşturma
7 Paragraf türleri
8 Metin okuma
9 Metin inceleme
10 Metin anlama
11 Metin yazma
12 Metinleri karşılaştırma
13 Türk Dilinin özellikleri
14 Türk Dilini doğru şekilde kullanma
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Türk Dili terimlerinin öğretilmesi
2 Türk Dilinin ilk vesikalarının öğretilmesi
3 Türk Dili ailesinin sınıflandırılmasının öğretilmesi
4 Eski Türkçe ve şivelerinin öğretilmesi
5 Orta Türkçe ve şivelerinin öğretilmesi
6 Yeni Türkçe ve şivelerinin öğretilmesi
7 Bütün dönemlerdeki şivelerin kendi içinde mukayesesinin öğretilmesi
8 Eski Türkçenin kaynaklarının öğretilmesi
9 Orta Türkçenin kaynaklarının öğretilmesi
10 Yeni Türkçenin kaynaklarının öğretilmesi

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2 Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3 Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4 Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5 Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6 Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7 Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10 Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11 Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12 Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 42 3 126
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 42 3 126
Ödevler 5 2 10
Sunum / Seminer hazırlama 4 2 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 2 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 1 1
Toplam iş yükü     285
AKTS     11.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ahmet Caferoğlu, Türk Dili Tarihi, İstanbul, 1968.
Yardımcı Kaynaklar Ahmet Bican Ercilasun, Türk Dili Tarihi, Ankara, 2008.

Ders İle İlgili Dosyalar