Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KALP VE DAMAR HASTALIKLARINDA BESLENME İkinci Düzey BDY 607 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Bulunmamaktadır
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HABİBE ŞAHİN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. HABİBE ŞAHİN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze anlatım, tartışma, yorumlama
Dersin Amacı Kalp Damar Hastalıklarının önlenmesinde ve tedavisinde yeni beslenme önerilerini anlatmak, beslenme eğitimi ile davranış değişikliği oluşturabilmek için gereken pratik uygulamaları öğretmek
Dersin Tanımı Kalp damar hastalıklarının patofizyolojisi, riskleri ve beslenme tedavisindeki yeniliklerin tartışıldığı bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Ateroskleroz
2 Dislipidemiler
3 Koroner arter hastalığı
4 Hipertansiyon
5 İnme
6 Kalp yetmezliği
7 Koroner arter hastalığında beslenme tedavisi
8 Hipertansiyonda beslenme tedavisi
9 İnmede beslenme tedavisi
10 Periferik Arter Hastalığı''nda beslenme tedavisi
11 Kalp yetmezliğinde beslenme tedavisi
12 Kalp damar hastalıklarında uygulanan diyet modelleri
13 Kalp damar hastalıklarında uygulanan diyet modelleri
14 Final sınavı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bu dersin sonunda öğrenci: Kalp damar hastalıklarının tanısında kullanılan yeni yöntemlerini öğrenir.
2 Kalp damar hastalıklarının tedavisinde kullanılan kılavuzlardaki yeni yaklaşımlarını öğrenir.
3 Pratikte uygulanan yeni yöntemleri öğrenir.
4 Farklı beslenme modellerini (DASH, TLC, Akdeniz) öğrenir.
5 Kalp damar hastalıklarında kullanılan ilaçlarla besinlerin etkileşimlerini öğrenir.
6 Kalp ve damar hastalıklarında beslenme tedavi programlarını geliştirecektir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2 veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3 Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4 Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5 Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6 Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7 veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8 veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9 veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 7 3 21
Sunum / Seminer hazırlama 7 3 21
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 7 3 21
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 7 3 21
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 7 7
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     149
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Baysal A, Aksoy M, Bozkurt N, Kutluay Merdol T, Pekcan P, Keçecioğlu S, Besler T, Mercanlıgil SM. Diyet El Kitabı, 9. baskı, Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 2014.
Yardımcı Kaynaklar 1) Mahan K, Escott- Stump S: Krause’s Food, Nutrition and Diet Therapy, 12’th Edition, ISBN 0-7216 5835-0, WB Saunders Company, 2008. 2) Shils ME, Shike M, Ross AC, Caballero B, Cousins RJ. Modern Nutrition in Health and Disease. 10’th Edition. ISBN 0781741335, Lippincott Williams Wilkins, 2005. 3)DeBruyne K, Pinna K, Noss Whitney E. Nutrition Diet Therapy, 8th Edition, Wadsworth Publishing, 2012: p 572-590. 4) Modern Nutrition in Health and Disease. 11th ed. / Wolters Kluwer / Lippincott Williams & Wilkins, Philadelphia, 2014:p 875-886

Ders İle İlgili Dosyalar