Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA I İkinci Düzey BFİZ221 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. TUNCAY KARAASLAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. TUNCAY KARAASLAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı, bir bilgisayar dili öğretmektir.
Dersin Tanımı Bilgisayar tarihçesi ve bilgisayarı oluşturan birimler, Akış diyagramları ve algoritmalar, Giriş çıkış deyimleri, Değişken tanımları,Veri tipleri, Karşılaştırma ve dallandırma deyimleri, Çoklu karşılaştırma deyimi For döngüsü, While ve do döngüleri, Sıralama algoritmaları ve kodlarının yazımı, Arama algoritmaları ve kodlarının yazımı,Dinamik değişkenler, Nesneye yönelimli programlamaya giriş, Dosyalar için giriş çıkış komutları

Dersin İçeriği
1 Bilgisayar tarihçesi ve bilgisayarı oluşturan birimler
2 Akış diyagramları ve algoritmalar
3 Giriş çıkış deyimleri
4 Değişken tanımları
5 Veri tipleri
6 Karşılaştırma ve dallandırma deyimleri
7 Çoklu karşılaştırma deyimi
8 Ara Sınav
9 Do döngüsü
10 While döngüsü
11 Sıralama algoritmaları ve kodlarının yazımı
12 Arama algoritmaları ve kodlarının yazımı
13 Dinamik değişkenler
14 Statik değişkenler
15 Dosyalar için giriş çıkış komutları
16 Son Sınav
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bilgisayarı oluşturan ana unsurları yorumlar
2 Bilgisayarın işletim sitemleri hakkında bilgisi olur
3 Bilgisayarın çevre birimlerini tanır
4 Bir problem çözümünü algoritma ile ifade edebilir
5 Bir algoritmayı akış diyagramları ile gösterebilir
6 Giriş çıkış deyimlerini sıralar
7 Döngü ve karşılaştırma deyimlerini kullanabilir
8 Bir algoritmayı bir bilgisayar dilinde kod karşılığını yazabilir
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Analiz metotlarının temellerini bilir
2 Spektroskopik metotları metotların temellerini öğrenir
3 Kalitatif analiz yapar
4 Kanlitatif analiz yapar
5 Kalitatif analizdeki problemleri çözer
6 Kantitatif analizdeki problemleri çözer
7 Analizde metot seçimi yapar
8 Analiz sonuçlarını değerlendirir
9 İlaç analizine karar verir.
10 Îyi laboratuar uygulamalarını bilir.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 2 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 5 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     70
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 80
Kısa sınav 0 0
Ödev 14 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar