Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KURAN OKUMA BİLGİ VE BECERİSİ V Üçüncü Düzey DKA303 5 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. YAVUZ FIRAT
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Hacı Ali ÇAKICI
Dersin Veriliş Şekli Teorik ve uygulamalı. Projeksiyon cihazı, bilgisayar ve ses kayıt cihazlarından faydalanılmaktadır.
Dersin Amacı Pratik düzeyde harflerin mahrec ve sıfatlarına uygun bir şekilde ve “talim usûlü” çerçevesinde, müfredatta belirlenen sureleri ezbere ve yine belirtilmiş cüzleri yüzüne okuma, ilgili sayfaların mealleri, tecvid kaynaklarının tanıtımı ve teorik-uygulamalı tecvid bilgisinin kazandırılması
Dersin Tanımı Pratik Kur’an okuma ve mahrec ve sıfatlara uygun şekilde okuma

Dersin İçeriği
1 Bakara Sûresi 183-186. Âyetler Yüzünden okuma, Tecvid Tahlili, Meal ve Ezber
2 Bakara Sûresi 197-202. Âyetler Yüzünden okuma, Tecvid Tahlili, Meal ve Ezber
3 Âl-i Imrân Sûresi: 130-143. Âyetler Yüzünden okuma, Tecvid Tahlili, Meal ve Ezber
4 A’râf Sûresi,156-158. Âyetler Yüzünden okuma, Tecvid Tahlili, Meal ve Ezber
5 Hacc Sûresi: 34-38 Âyetler Yüzünden okuma, Tecvid Tahlili, Meal ve Ezber
6 Neml Sûresi 89-93 Yüzünden okuma, Tecvid Tahlili, Meal ve Ezber
7 Şûrâ Sûresi: 30-43 Yüzünden okuma, Tecvid Tahlili, Meal ve Ezber
8 Cuma Sûresi: 9-11 Âyetler Yüzünden okuma, Tecvid Tahlili, Meal ve Ezber
9 İmale, Teshil ve İhtilas Kuralları
10 Vakf, Vasıl ve İbtida Kuralları
11 15. cüz yüzüne okuma , tecvid uygulaması
12 16. cüz yüzüne okuma , tecvid uygulaması
13 17. cüz yüzüne okuma , tecvid uygulaması
14 18. cüz yüzüne okuma , tecvid uygulaması
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kur'an-ı Kerim'i, harflerinin mahreçlerine ve tecvid kurallarına göre yüzünden okuyabilme
2 Belirlenen sure ve ayetleri ezberden okuyabilme
3 Kur'an'ı doğru okumayı sağlayan tecvidi, teorik olarak anlatma ve uygulayabilme
4 Ezberletilen bölümlerin anlamlarını söyleyebilme
5 Kur’an öğretme yöntem ve tekniklerini bilme
6 Asım kıraatıyla birlikte diğer kıraatları genel olarak tanıma
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 17 2 34
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ödevler 12 3 36
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 2 4
Ara sınavlar 2 2 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     114
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 10 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Kur'an-ı Kerim
Yardımcı Kaynaklar Tecvitli Kur'an Dili, Yakup İskender; Kur'an-ı Hakim ve Meal-i Kerim, H. Basri Çantay; Kur'an-ı Kerim'in Faziletleri ve Okunma Kaideleri, İsmail Karaçam ; Kuran Okuma Esasları, Abdurrahman Çetin; Tecvid İlmi, Ahmet Madazlı; Kur’an-ı Kerimi En Kısa Yoldan Öğrenme ve Mahreç Tablosu, Abdullah Benli; Mahreç Tablosunun Ses Kaydı, Abdullah Benli; Ezbere Okunacak Yerlerin Ses Kaydı, Abdullah Benli

Ders İle İlgili Dosyalar