Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM Birinci Düzey MB 308 Seçmeli 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. Mustafa KAYA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrenme güçlüğü olan öğrenciler, Dikkat Eksikliği ve Hiperaktive Bozukluğu olan öğrenciler ve üstün yetenekli öğrencilerin özellikleri, tanılama süreçleri, eğitimlerinde kullanılacak öğretim yöntemleri, değerlendirme süreçleri ve öğretim uyarlamalarıyla ilgili genel bilgileri kazandırmaktır.
Dersin Tanımı öğrenme güçlüğü olan öğrenciler, Dikkat Eksikliği ve Hiperaktive Bozukluğu olan öğrenciler ve üstün yetenekli öğrencilerin özellikleri, tanılama süreçleridir.

Dersin İçeriği
1 Öğrenme güçlüğü ile Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu kavramlarını tanımlar.
2 Öğrenme güçlüğü ile Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu olan öğrencilerin özelliklerini betimler.
3 Öğrenme güçlüğünün nedenlerini açıklar.
4 Öğrenme güçlüklerini sınıflandırır.
5 Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerde rastlanan okuma güçlüklerini açıklar.
6 Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerde rastlanan yazma güçlüklerini açıklar.
7 Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin matematik alanında yaşadıkları güçlükleri açıklar.
8 Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin tanılama sürecini betimler.
9 Tanılamada kullanılan eğitsel değerlendirme araçlarını betimler.
10 Öğrenme güçlüğü alanındaki bilimsel dayanaklı uygulamaları diğer uygulamalardan ayırt eder.
11 Özel yetenekli öğrencilerin özelliklerini betimler.
12 Özel yetenekli öğrencilerin tanılama süreçlerini betimler.
13 Özel yetenekli bireyleri sınıflandırır.
14 Özel yetenekli bireylere yönelik öğretimsel uyarlamaları açıklar.
15 Genel değerlendirme konuları
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenme güçlüğü ile Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu kavramlarını tanımlar.
2 Öğrenme güçlüğü ile Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu olan öğrencilerin özelliklerini betimler.
3 Öğrenme güçlüğünün nedenlerini açıklar.
4 Öğrenme güçlüklerini sınıflandırır.
5 Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerde rastlanan okuma güçlüklerini açıklar.
6 Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerde rastlanan yazma güçlüklerini açıklar.
7 Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin matematik alanında yaşadıkları güçlükleri açıklar.
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
2 Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
3 Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
4 Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
5 Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6 Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
7 Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
8 Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
9 Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
10 Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
11 Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
12 Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
13 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
14 Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
15 Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
16 Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 4 8 32
Sunum / Seminer hazırlama 4 8 32
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     96
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Özer, D.S. Engellirde spor
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar