Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HAYVANCILIK İŞLETMELERİNDE SÜRÜ YÖNETİMİ Birinci Düzey ZT 448 8 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. İSMAİL ÜLGER
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. Selma BÜYÜKKILIÇ BEYZİ
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Bir hayvancılık işletmesini yönetebilmek için gerekli bilgi ve beceriyi kazandırmak
Dersin Tanımı Bir hayvancılık işletmesini yönetebilmek için gerekli bilgi ve beceriyi kazandırılması

Dersin İçeriği
1 Dersin tanıtılması.
2 Hayvancılık çiftliği kurulması konusunda Türkiye’deki yasal düzenlemeler.
3 İşletmecilik ve Tarımsal işletmecilik kavramları ve kapsamları.
4 İşletme, Tarım ve Hayvancılık işletmesi kavramları.
5 İşletme ve Hayvancılık işletmelerinin sınıflandırılması.
6 Hayvancılık işletmelerinin özellikleri ve diğer işletmelerle farklı yönleri.
7 Hayvancılık işletmelerinin çalışmalarını etkileyen faktörler.
8 Ara sınav
9 Hayvancılık işletmesinin kuruluşu, Kuruluş yeri seçimi.
10 Fizibilite ve proje hazırlama.
11 Süt sığırcılığı işletmelerinde sürü yönetimi ve planlama.
12 Kârlı bir süt sığırcılığı işletmesi için yapılması gerekenler.
13 Süt sığırcılığında kayıt tutma ve değerlendirme.
14 Süt sığırcılığında kayıt tutma ve değerlendirme.
15 Süt sığırcılığında kayıt tutma ve değerlendirme.
16 Sınav
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Türlere (büyükbaş, küçükbaş ve kanatlılar ) ve verim yönüne göre hayvancılık işletme tipleri, üretim teknikleri, sürü yönetimi
2 Büyükbaş, küçükbaş ve kanatlı hayvancılık işletmelerinin teknik özelliklerini bilir
3 Söz konusu hayvan türlerinin yetiştirilmesi, bakım ve yönetimine ilişkin teknik bilgileri kazanır
4 Hayvancılık işletmelerinde verimliliği ve karlılığı etkileyen bakım yönetim ve sürü yönetimine ilişkin kritik noktaları bilir, problemleri öngörebilir
5 -
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen bilimleri ve harita mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2 Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 2 10
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     62
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1. 9 Ağustos 2006 tarih ve 26524 sayılı Resmi gazete. (Hayvancılık İşletmelerinin Kuruluş Yönetmeliği) 2. Rehber, E. 1993.Tarımsal İşletmecilik ve Planlama. UÜ Güç. Vak. Yay. No: 84. UÜ Basımevi. (2, 3, 4 ve 6. Bölümleri) (s. 3-20, s. 40-45). 3. Erkuş, A. ve Rehber, E. 1988. Proje Hazırlama Tekniği. Ank. Ün. Zir.Fak. Yay: No: 1085. (s. 38-41). 4. Kumlu, S.2000. Damızlık ve Kasaplık Sığır Yetiştirme. Türkiye Damızlık Sığır Yetiştiricileri Birliği Yayınları. Yay. No:3
Yardımcı Kaynaklar 1. 9 Ağustos 2006 tarih ve 26524 sayılı Resmi gazete. (Hayvancılık İşletmelerinin Kuruluş Yönetmeliği) 2. Rehber, E. 1993.Tarımsal İşletmecilik ve Planlama. UÜ Güç. Vak. Yay. No: 84. UÜ Basımevi. (2, 3, 4 ve 6. Bölümleri) (s. 3-20, s. 40-45). 3. Erkuş, A. ve Rehber, E. 1988. Proje Hazırlama Tekniği. Ank. Ün. Zir.Fak. Yay: No: 1085. (s. 38-41). 4. Kumlu, S.2000. Damızlık ve Kasaplık Sığır Yetiştirme. Türkiye Damızlık Sığır Yetiştiricileri Birliği Yayınları. Yay. No:3

Ders İle İlgili Dosyalar