Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DEMOKRASİ TEORİSİ İkinci Düzey SKY512 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Yrd. Doç. Dr. Mehmet İnanç ÖZEKMEKÇİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Yüksek Lisans Öğrencilerine demokrasi konusunda teorik altyapı kazandırmak.
Dersin Tanımı Demokrasinin çağdaş ve klasik tanım, uygulama ve anlayışlarının karşılaştırılmalı olarak ele alınması.

Dersin İçeriği
1 Demokrasiye yönelik farklı tanımlamalar
2 Yönetici demokrasi-yönetilen demokrasi
3 Demokrasi, Liderlik ve Elitler
4 Demokrasi Ne değildir
5 Liberalizm ve Demokrasi
6 Özgürlük ve Hukuk
7 Eşitlik
8 Yunan Demokrasisi ve Çağdaş Demokrasi
9 Alternatif Demokrasi modelleri
10 Ampirik Demokrasiler ve Rasyonel Demokrasiler
11 Ara Sınav
12 Sunumlar
13 Sunumlar
14 Sunumlar
15 Sunumlar
16 Final Sınavı
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Ders sonunda öğrenci farklı demokrasi çeşitlerini bilir
2 Ders sonunda öğrenci farklı seçim sistemleri ve demokrasi arasındaki ilişkiyi bilir
3 Ders sonunda öğrenci demokrasiye yönelik farklı felsefi gelenekleri bilir ve yorumlar
4 Ders sonunda öğrenci Türk demokrasi tarihini yorumlayacak felsefi birikime sahip olur.
5 Ders sonunda öğrenci demokrasi modellerini karşılaştırır
6 Ders sonunda öğrenci farklı seçim sistemlerini tanır
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Alanının temel kuram ve uygulama bilgilerine hâkimdir. Bu kapsamda, komşu disiplinlerle etkileşimleri kavrar ve toplumsal yapı ve dinamikleri yorumlayabilir.
2 Alanında araştırma yapma, araştırmaları planlama, elde ettiği verileri işleme, yorumlama ve değerlendirme becerilerine sahiptir ve alanında karşılaştığı sorunlara çözüm önerisi geliştirir.
3 Alanında edindiği bilgileri eleştiri süzgecinden geçirir, yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir.
4 Alanında edindiği bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir. Bir yabancı dili bilir ve çalışmalarında bilgisayarı ve bilişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. Birikimini yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanarak bilimsel platformlara taşıyabilir.
5 Alanıyla ilgili çalışmalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, çalışma hayatında bu süreçte karşılaşılan sorunların çözümüne katkıda bulunur.
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 16 16
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 16 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 20
Yarıyıl içi toplam   60
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   60
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   40
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Giovanni Sartori, " Demokrasi Kuramı", Siyasi İlimler Derneği Yyaın no: 23.
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders İle İlgili Dosyalar