Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BAHÇE BITKILERINDE DOKU KÜLTÜRÜ Üçüncü Düzey BB 506 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. HASAN PINAR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Bahçe Bitkilerinde doku kültürü uygulamalarıyla ilgili prensipler, örnekler, dünyada kullanım şekli ve araştırma konularını öğrencilere göstermektir
Dersin Tanımı Ders genel prensipler konusunda bir girişten sonra aşamalar, laboratuar organizasyonu, ıslah ve ıslah dışında kullanım alanları ile seçilecek güncel makalelerin tartışılması şeklindedir

Dersin İçeriği
1 Doku kültürü esasları
2 Doku kültürü çeşitleri
3 Doku kültüründe kavramlar
4 Doku kültüründe aşamalar
5 Doku kültüründe laboratuar organizasyonu
6 doku kültüründe sterilizasyon
7 Besin ortamında bulunan maddeler ve fonksiyonları
8 Ara sınav
9 Doku kültürünün bitki ıslahında kullanım alanları
10 Bitki doku kültürünün ticari ve ıslah dışı uygulama alanlanları
11 Laboratuar uygulaması
12 Seçilecek makalelerle ilgili tartışmalar
13 Seçilecek makalelerle ilgili tartışmalar
14 Seçilecek makalelerle ilgili tartışmalar
15 -
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Etrafındaki bahçe bitkileri sorunlarına doku kültürüyle ilgili çözümler sunabilecektir
2 Üretim ve ıslah kapsamında yeni yaklaşımlar getirebilcektir
3 Karşılaştığı doku kültürü problemleri hakkında yorum yapabilecek, çözümler sunabilecektir
4 Doku kültüründe performans arttırma konusunda çözüm önerileri sunabilcektir
5 -
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
2 Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
3 Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
4 Ekip çalışması becerisinin kazanılması
5 İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
6 Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
7 Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
8 Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 7 91
Ödevler 1 4 4
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 1 6 6
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 80
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar