Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İLERİ İSTATİSTİKSEL KALİTE KONTROL VE YÖNETİM SİSTEMLERİ Üçüncü Düzey TEM 627 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. OĞUZ DEMİRYÜREK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Kalite ve Kalite kontrolunun istatistiksel olarak irdelenmesi, istatistiksel paket programı yardımıyla kalite kontrolunun yönetilmesi
Dersin Tanımı Kalite, kalite kontrol, yönetim sistemleri hakkında genel bilgiler, tanımlar ve kavramlar, Proses kontrol nedir, Kalite yönetim sistemleri, Kalite araçları, Tekstil mühendisliğinde proses kontrol ve yönetim sistemi uygulamaları, Kalite maliyetleri ve işletmelerde uygulaması, Bilgisayar Destekli İstatistiksel Kalite kontrol.

Dersin İçeriği
1 Kalite, kalite kontrol, yönetim sistemleri hakkında genel bilgiler, tanımlar ve kavramlar
2 Kalite, kalite kontrol, yönetim sistemleri hakkında genel bilgiler, tanımlar ve kavramlar
3 Proses kontrol
4 Kalite yönetim sistemleri
5 Kalite yönetim sistemleri
6 Kalite araçları
7 Tekstil mühendisliğinde proses kontrol ve yönetim sistemi uygulamaları
8 Tekstil mühendisliğinde proses kontrol ve yönetim sistemi uygulamaları
9 Tekstil mühendisliğinde proses kontrol ve yönetim sistemi uygulamaları
10 Kalite maliyetleri ve işletmelerde uygulaması
11 Kalite maliyetleri ve işletmelerde uygulaması
12 Computer aided Statistical quality control
13 Computer aided Statistical quality control
14 Taguchi design
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kalite, kalite kontrol sistemlerini öğrenir.
2 Kalite maliyetlerini öğrenir
3 İstatistiksel paket programı vasıtasıyla kalite kontrol yapabilir.
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10 Çağın sorunları hakkında bilgi
11 Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 10 70
Ödevler 2 15 30
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 1 5 5
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 10 10
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     189
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar