Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GLOBAL PAZARLAMA Üçüncü Düzey İŞL 668 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Kurtuluş Karamustafa
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Bu ders pazarlama faaliyetlerini uluslararası boyutta değerlendirmeyi, küresel makro çevresel faktörler ve dinamikler çerçevesinde pazarlama karmasını ve pazarlama ile ilgili diğer unsurları öğretmeyi ve anlaşılmasını amaçlar.
Dersin Tanımı Bu ders, Uluslararası ticaret ve teorileri, Küresel makro çevresel faktörler, Uluslararası pazarlara yönelik ürün geliştirme, Uluslararası pazarlarda fiyatlandırma ve fiyatlandırmayı etkileyen unsurlar, Kültür ve uluslararası pazarlarda tutundurma karmasının oluşumu, Uluslararası pazarlarda dağıtım, Teknolojik gelişim ve küresel pazarlar, Küresel pazarlarda rekabet, Çokuluslu işletmeler ve küresel pazarlar konularını içermektedir. Bu konular işlenerek, doktora öğrencilerinin pazarlamanın uluslararası yönünü kavraması da sağlanmış olur.

Dersin İçeriği
1 Uluslararası ticaret
2 Uluslararası ticaret ve teorileri
3 Küresel makro çevresel faktörler
4 Küresel makro çevresel faktörler
5 Uluslararası pazarlara yönelik ürün geliştirme
6 Uluslararası pazarlarda fiyatlandırma
7 Uluslararası pazarlarda fiyatlandırmayı etkileyen unsurlar
8 Kültür ve uluslararası pazarlama
9 Kültür ve uluslararası pazarlarda tutundurma karmasının oluşumu
10 Uluslararası pazarlarda dağıtım
11 Teknolojik gelişim ve küresel pazarlar
12 Küresel pazarlarda rekabet
13 Çokuluslu işletmeler ve küresel pazarlar.
14 Çokuluslu işletmeler ve küresel pazarlar.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Uluslararası ticatetin temel ilkelerini kavramak.
2 Küresel makro çevresel faktörleri anlamak.
3 Uluslararası pazarlarda pazarlama karması elemanlarını değerlendirmek.
4 Teknoljik unsurlar ile küresel unsurları pazarlama faaliyetleri açısından değerlendirebilmek.
5 Çokuluslu işletmelerin rollerini kavramak.
6 Uluslararası pazalarda rekabet koşullarını anlamak.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Alanı ile ilgili nitel ve nicel verileri toplar, bilgisayar destekli programlarla analiz eder ve yorumlar.
2 İşletme bilimi ile ilgili alanlarda özgün bilimsel çalışma yaparak, ulusal ve uluslararası literatüre katkıda bulunur.
3 Yaptığı bilimsel çalışmaları araştırmacılara ve diğer yararlanıcılara makaleler yoluyla yazılı; seminer, sempozyum, konferans ve kongre bildirileri yoluyla sözlü olarak aktarır.
4 İşletme ve çevresine ilişkin ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder, bunların işletme ve çevresi üzerindeki etkilerini tartışır.
5 İşletme bilimi ile ilgili alanlarda (yönetim, muhasebe, finansman, üretim yönetimi, pazarlama, sayısal yöntemler) ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve yönetimsel etik sorunları tespit eder ve bunlara çözüm üretir.
6 İşletmelerde insan kaynaklarının stratejik bir unsur olarak etkin ve verimli bir şekilde yönetilmesinin yollarını açıklar.
7 Bir yeni girişimin nasıl başlatılacağını ve girişimcilik sürecinin nasıl yönetileceğini gösterir ve uygular.
8 İşletmelerin uzun vadede sürdürülebilir rekabet üstünlüğüne sahip olması için izlenmesi gereken stratejik yönetim süreçlerini açıklar.
9 Üretim yönetiminde karşılaşılan problemler ve kullanılan yöntemler hakkında dünyadaki son gelişmeleri ve ortaya çıkan yeni yaklaşımları tartışır.
10 Üretim ve hizmet sektöründeki gerçek olaylar için standart süreleri tespit edip simülasyon modelleri tasarlar ve elde edilen sonuçları yorumlar.
11 Ekonomi, finans, muhasebe ve denetim alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri, bunların işletmeler ve piyasalar üzerindeki etkilerini takip eder ve tartışır.
12 Pazarlamanın temel alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar.
13 Pazarlama biliminin, işletme bölümünün diğer anabilim dallarıyla etkileşimini açıklar ve yeni bakış açıları ile farklı konuları tartışır.
14 İşletmenin farklı alanlarına ilişkin problemleri teorik alt yapılarını ve bağlamsal koşullarını dikkate alarak tartışır.
15 Mevcut bir problemin çözümünde kullanılan yöntemler arasındaki farkları, avantaj ve dezavantajları tartışır.
16 Literatürdeki bir çalışmaya farklı yöntemler uygular ve problemin çözümü için yeni yaklaşımlar ya da yeni yöntemler önerir.
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Akat, Ömer (2012), "Uluslararası Pazarlama", Ekin Kitabevi Yayınları, Bursa.
Yardımcı Kaynaklar Karafakioğlu, Mehmet (2012), "Uluslararası Pazarlama Yönetimi", Beta Basım Yayın, İstanbul.

Ders İle İlgili Dosyalar