Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KİMYACILAR İÇİN PROGRAMLAMA Birinci Düzey KİMS460 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Şartsız
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. YAHYA GÜZEL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı bir profesyonel kimyacı olan size, Microsoft Excel ile ilk çalışma sayfası programını nasıl kullanacağınızı, kimyasal hesaplamaları nasıl düzenleyeceğinizi, en basitten en karmaşığa kadar, göstermektir
Dersin Tanımı Excel ile çalışma, grafik çizimi oluşturmaya giriş, ileri çalışma sayfası formüllerini oluşturma, dizin formüllerini oluşturma, ileri grafik teknikleri, Excel’in veri tabanı özelliklerini kullanma, Excel’e veri aktarma, bir çalışma sayfasına kontrolleri ilave etme, çalışma sayfası hesaplamaları için bazı matematiksel araçlar, analizlerin grafiksel ve sayısal metotları, doğrusal regresyon, çözümleyici kullanarak doğrusal olmayan regresyon

Dersin İçeriği
1 İleri Çalışma Formülleri ve Dizin Formülleri Oluşturma
2 İleri Grafik Teknikleri
3 Excel’in Veritabanı Özellikleri
4 Bir Çalışma Sayfasına Kontrolleri Katma ve Verileri Sokma
5 Çalışma Sayfası Hesaplamaları için Bazı Matematiksel Araçlar
6 Analizin Grafiksel ve Sayısal Metotları
7 Çözümleyici Kullanarak Doğrusal Olmayan Regresyon
8 Ara sınav
9 Uygulamalar için Görsel Tabanlı Programlar
10 Genel Makrolar ve Özel Fonksiyonları Oluşturma
11 Çözüm Denkleminin Analizi
12 Bağlanma Sabitlerinin Hesaplanması
13 Kinetik Verilerin Analizi
14 Çözüm Hallerinin Kullanılması için Tanıtımlar
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bu ders aşağıdakileri ihtiva eder; Karışık bir kimyasal hesaplamayı yerine getirmek için hazır fonksiyonlu Excel’in geniş bir aralığını nasıl kullanılacağını,
2 Tekrarlanan hesaplamaları gerçekleştirmek veya çalışma sayfası taslağını otomatikleştirmek için nasıl makro oluşturulacağını,
3 Bir çalışma sayfasının (matriks matematikleri, sayısal diferansiyel ve integrasyon, temel istatistik, analizlerin grafiksel ve sayısal metodları) çevresi içerisinde faydayı özellikle sizin kendinize uygun hale getirmek için menu veya araç çubuklarını nasıl adet haline getireceğini,
4 Excel kullanılarak bu matematik işlemlerin kolay bir şekilde nasıl uygulayacağınızı,
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Beslenme ve diyetetik alanına özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir.
2 Beslenme ve diyetetiğin farklı alanlarında karşılaşabileceği problemleri saptamada, eleştirel değerlendirmede, çözmede ve sonuca yönelik karar almada yetkindir.
3 Bireysel olarak, ekip içinde ve farklı disiplinlerle etkin bir biçimde çalışır.
4 Beslenme ve diyetetik uygulamaları ile ilgili güncel teknolojileri ve ekipmanları kullanır, veri tabanlarını sürekli ve etkin şekilde tarayarak kanıta dayalı doğru bilgiye ulaşır, işlevsel eğitim materyalleri geliştirir.
5 Türkçe ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
6 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir, bilimsel ve kültürel etkinliklere katılarak kendini sürekli yeniler.
7 Beslenme ve diyetetik alanında araştırma planlayabilme, uygulama yapabilme, araştırma verilerini değerlendirebilme ve raporlayabilme gibi temel araştırma becerilerine sahiptir.
8 Mesleki uygulamalarda ve alınan kararlarda sorumluluk üstlenir ve etik ilkelere bağlı kalır.
9 Mesleki uygulamaların toplumsal ve evrensel boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir.
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 4 52
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 4 52
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 3 1 3
Ara sınavlara hazırlık 2 8 16
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 8 16
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 5 10
Yarıyıl sonu sınavı 2 2 4
Araştırma 3 5 15
Toplam iş yükü     195
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar