Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÖLÇME BİLGİSİ Üçüncü Düzey GZM107 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOKTUR.
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. SİNAN GERÇEK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. HASAN ALİ İRİK
Dersin Veriliş Şekli TEORİK ANLATIM VE ARAZİ UYGULAMALARI
Dersin Amacı ÖLÇME BİLGİSİNİ ÖĞRENMEK, BİR YERİN ALANINI, EĞİMİNİ, KOORDİNATLARINI, YÜKSEKLİKLERİNİ BULMAYI VE UYGULAMADA KULLANABİLMEYİ ÖĞRETMEKTİR.
Dersin Tanımı ÖLÇME BİLGİSİNİN TANIMINI, KULLANDIĞI METOTLARI VE ALETLERİN ANLATILMASIDIR.

Dersin İçeriği
1 ÖLÇME BİLGİSİNİN TANIMI VE KULLANILDIĞI YERLER VE ALANLAR HAKKINDA BİLGİLER
2 UZUNLUK, AÇILAR, ALANLAR VE HACİM BİLGİLERİ VE ARALARINDAKİ DÖNÜŞÜMLER
3 ÖLÇMEDE HATA KAVRAMI
4 ÖLÇMEDE KULLANILAN TEMEL ALET VE EKİPMANLARIN TANITIMI VE BUNLARLA YAPILAN İŞLEMLER
5 HERON YÖNTEMİ İLE ALAN HESABI
6 IŞINSAL YÖNTEM İLE ALAN HESABI
7 GAUSS YÖNTEMİ İLE ALAN HESABI
8 ELLİNG YÖNTEMİ İLE ALAN HESABI
9 NİVO ALETİ TANITIMI, ALETİN TESVİYESİNİN YAPILMASI VE ALET İLE YAPILACAK AÇI VE YÜKSEKLİK OKUMALARI
10 NİVELMAN KAVRAMI, NOKTA NİVELMANI YAPILMASI
11 BOYUNA PROFİL NİVELMANI
12 ENİNE PROFİL NİVELAMNI
13 -
14 -
15 -
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 ÖLÇME BİLGİSİNİN ANLAMINI VE KULLANILDIĞI ALANLARI BİLİR.
2 AÇILAR, UZUNLUKLAR, ÖLÇEKLER İLE İLGİKLİ PROBLEMLERİ ÇÖZEBİLİR.
3 ALAN HESABINI YAPABİLİR.
4 GAUSS YÖNTEMİ İLE ALAN HESABI YAPABİLİR
5 HERON YÖNTEMİ İLE ALAN HESABI YAPABİLİR
6 THOMSON YÖNTEMİ İLE ALAN HESABI YAPABİLİR
7 NİVO ALETİNİ KULLANABİLİR, ALET YARDIMIYLA YAPILACAK İŞLEMLERİ ARAZİDE TATBİK EDER VE BÜRO İŞLEMLERİNİ YAPABİLİR.
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Fizyoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak fizyoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2 Fizyoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3 Fizyoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4 Fizyoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5 Fizyoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6 Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7 Fizyoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8 Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Ödevler 6 1 6
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 6 2 12
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     75
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı ARAZİ ÖLÇME BİLGİSİ
Yardımcı Kaynaklar TOĞOĞRAFYA

Ders İle İlgili Dosyalar