Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MİKOLOJİ İkinci Düzey BİY446 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. MEHMET GÖKHAN HALICI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Mantar ve mantar benzeri organizmaların genel özelliklerini, ekolojilerini ve üremelerini öğretmek, mantarların nasıl sınıflandırıldığını öğretmek.
Dersin Tanımı Mikolojiye giriş, Mantarların ekolojisi, Mikorhiza tipleri, Mantarların yayılışı, Mantarların morfolojisi, Mantarların üremesi, Mantar genetiği, Mantar hücresinin bileşimi, Mantarların sistematiği, Myxomycota, Plasmodiophoromycota, Oomycota, Chytridiomycota, Zygomycota, Ascomycota, Basidiomycota.

Dersin İçeriği
1 Mikolojiye giriş
2 Mantarların ekolojisi, Mikorhiza tipleri
3 Mantarların yayılışı, Mantarların morfolojisi
4 Mantarların üremesi, Mantar genetiği, Mantar hücresinin bileşimi
5 Mantarların sistematiği, Myxomycota
6 Plasmodiophoromycota, Oomycota
7 Chytridiomycota
8 Zygomycota
9 Ascomycota
10 Ascomycota
11 Basidiomycota
12 Basidiomycota
13 Basidiomycota
14 Mantarların ekonomik önemleri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bu dersi alan öğrenciler Mantarlar aleminde sınıflandırılan organizmaların diğer tüm organizmalardan farkını anlar.
2 Mantar benzeri organizmalar hakkında fikir sahibi olur.
3 Mantarların yaşama şekilleri, yaşama ortamları gibi konular hakkında bilgi sahibi olur.
4 Mantarların sınıflandırılması hakkında bilgi sahibi olur ve mantarların sınıflandırılmasında kullanılan taksonomik karakterleri öğrenir.
5 Ekonomik öneme sahip mantarlar hakkında bilgi sahibi olur.
6 Mantar içerikleri hakkında bilgi sahibi olur.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Güzel sanatların çeşitli alanlarına özgün katkıda bulunabilecek sanatçılar yetiştirmek
2 Çeşitli yayınlar, projeler ve etkinlikler ile toplumu sanat açısından eğitmek
3 Güzel sanatların yaşamın içinde yer almasını, bu yolla üretici değerlerin topluma katkıda bulunmasını sağlamak
4 Eğitim ve araştırmalarıyla ulusal ve uluslararası düzeyde saygın ve tercih edilen bununla birlikte, dünya standartlarında eğitim veren bir kurum olmayı hedeflemek
5 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek
6 Hayal gücü yüksek, sergilenebilir, çağdaş, farklı çalışmalar üretebilmek
7 Derin düşünce ve yüksek heyecan uyandırabilmek
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 25 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     72
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Mikoloji, Prof.Dr. Sabri Sümer
Yardımcı Kaynaklar Introduction to Fungi, John Webster & Roland W.S.Weber

Ders İle İlgili Dosyalar