Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-II Üçüncü Düzey UZM114 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ERUZEM
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Uzaktan Eğitim
Dersin Amacı Üniversite gençliğine Türkiye Cumhuriyeti’nin hangi koşullarda kurulduğunu anlatmak
Dersin Tanımı Milli Mücadele, Atatürkçü Düşünce, Atatürk’ün ölümünden 1980’li yıllara kadar olan yakın tarihin anlatılması

Dersin İçeriği
1 Lozan Barış Konferansı
2 Lozan Barış Antlaşması’nın Önemli Koşulları, Lozan’ın Getirdikleri
3 Cumhuriyetin İlanı ve Tepkiler, Halifeliğin Kaldırılması
4 Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası, Serbest Cumhuriyet Fırkası ve Menemen Olayı
5 İnkılâplar ve Hedeflerine Genel Bir Bakış
6 Hukuk Alanında Yapılan Yenilikler
7 1924 Teşkilat-ı Esasiye Kanunu, Türk Medeni Kanunu’nun Kabul Edilmesi, Diğer Temel Kanunların Kabul Edilmesi
8 Kadın Hakları, Toplumsal Yaşamda Yapılan Devrimler, Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan Devrimler
9 Cumhuriyet Öncesi Eğitim Sistemine Bir Bakış
10 Tevhid-i Tedrisat Kanunu, Yeni Türk Alfabesinin Kabul Edilmesi
11 Darülfünun’dan İstanbul Üniversitesi’ne, Güzel Sanatlar, Ekonomik Alandaki Gelişmeler
12 Son Dönem Osmanlı Ekonomisi, Türkiye İktisat Kongresi ve Sonuçları
13 Cumhuriyetin İlk Yıllarında Ekonomik Faaliyetler, Devletçilik Uygulamasına Geçiş
14 Atatürk İlkeleri ve Bütünleyici İlkeler, Milli Mücadele Dönemi Türk Dış Politikası
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Lozan Barış Antlaşması''''nın Türkiye Cumhuriyeti için değerini ve önemini ortaya koyacak
2 Cumhuriyetin ilk yıllarında gerçekleştirilen inkılâp hareketlerini anlatacak. bu hareketlerin amaçlarını sıralayacak.
3 Atatürk İlkelerinin gayesini ifade edecek
4 1923-1938 Dönemi dış politik gelişmelerini anlatabilecek
5 İsmet İnönü Dönemi olaylarını anlatabilecek
6 Demokrat Parti Dönemini bir önceki dönemle karşılaştırabilecek
7 1960 sonrası Türkiye''''de yaşanan ihtilalleri ifade edecek
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 1 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 1 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     48
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar