Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
REKLAM İkinci Düzey İŞL 666 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. LEYLA LEBLEBİCİ KOÇER
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Haftalık ders planında belirtilen konular, projeksiyonda hazırlanan ders sunumları yoluyla anlatılacaktır, sınıf içi tartışmalar, proje ve konu sunumları
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin reklam iletişimini öğrenmesidir. Reklamcılık ile ilgili temel konularla ilgili genel bilgilerin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Bu ders, reklam ile ilgili temel nitelikteki teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri öğrenciye sunmaktadır.Dünyada ve ülkemizde reklamın tarihsel gelişimi, reklam kavramı, pazarlama iletişimi, reklamveren karar süreçleri, reklam kampanyaları, reklam üretimi reklam etkinliğinin değerlendirilmesi ve reklam etiği konularında ayrıntılı bilgiler verilerek güncel örnekler incelenecektir.

Dersin İçeriği
1 Pazarlama ve Reklam Kavramı
2 Dünyada ve Türkiyede Reklamın Tarihsel Gelişimi
3 Pazarlama İletişimi ve Reklam
4 Reklam Veren Karar Süreçleri
5 Reklam Ajansları
6 Reklam Kampanyaları
7 Reklam Üretimi
8 Reklam Ortam ve Araçları
9 Medya Planlaması
10 Reklam Etkinliğinin Değerlendirilmesi
11 Reklam ve Etik
12 Güncel Reklam Örnekleri
13 Ödev ve Proje Sunumları
14 Ödev ve Proje Sunumları
15 Ödev ve Proje Sunumları
16 Final Sınavları
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Reklam ve Bütünleşik pazarlama iletişimimine ilişkin değişik bakış açılarını tanımlayabileceklerdir.
2 Reklam sürecinin aşamalarını sıralayabilecektir.
3 Reklam anlayışındaki gelişmeleri açıklayabilecektir.
4 Reklam stratejileri hakkında bilgi sahibi olacaktır.
5 Reklamda etik ve yasal düzenlemeler hakkında bilgi sahibi olacaktır.
6 Pazarlamada beceriler kazanmak
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Prof. Dr. Muazzez Babacan; Nedir Bu Reklam?, Beta Basım, 1. Baskı, İstanbul, 2008.
Yardımcı Kaynaklar Reklam konusuyla ilgili ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlanmış güncel makaleler.

Ders İle İlgili Dosyalar