Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİYOMEDİKAL SİNYALLERİN ZAMAN VE FREKANS DOMENİ ANALİZİ Birinci Düzey BMM 515 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. FATMA LATİFOĞLU
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. FATMA LATİFOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Örgün (Yüz yüze)
Dersin Amacı Biyomedikal zaman serileri analizi konularında temel kavramlarını, çözüm metodalarını ve operasyonel tekniklerini ve uygulamaları konularını öğretmeyi amaçlamaktadır
Dersin Tanımı -

Dersin İçeriği
1 Lineer sistemlerin çözümü
2 Vektör uzayları ve alt uzayları
3 En Küçük Kareler Yaklaşımı
4 Ortogonallik
5 Eigen Değerleri ve Eigen vektörler
6 Lineer Dönüşümler
7 Temel Bileşenler Analizi
8 Tek Değerli Ayrışım Yöntemi
9 Tekil Spektrum Analizi
10 Parametrik, parametrik olmayan ve eigen tabanlı metodlar kullanılarak spektrum belirleme
11 Parametrik, parametrik olmayan ve eigen tabanlı metodlar kullanılarak spektrum belirleme
12 Dalgacık Dönüşüm Yöntemleri
13 Dalgacık Dönüşüm Yöntemleri
14 Ayrık zamanlı random processler
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Biyomedikal zaman serileri analizi kavramlarının, çözüm metotlarının, operasyonel tekniklerinin ve uygulamaların anlaşılması
2 Biyomedikal mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
3 Sinyallerin zaman ve frekans analizi yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma
4 Temel Lineer Cebir ve Projeksiyon Yöntemi hakkında bilgi sahibi olma
5 Durağan ve durağan olmayan Biyomedikal sinyalleri çeşitli analiz yöntemleriyle işleyebilme becerisi
6 Sinyallerden istatistiksel özellik eldesi yapabilme
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İnsan, toplum ve kültür çeşitliliği hakkında farkındalık sahibi olur; karşılaştırmalı bir yaklaşım yapabilme becerisi kazanırlar.
2 Halk kültürünü anlayabilmek için gerekli olan kuramsal ve kavramsal alt yapıyı edinir.
3 Halkbilimi disiplinin tarihçesi, gelişimi ve temel çalışma alanları hakkında bilgi edinir.
4 Antropoloji, sosyoloji, felsefe, tarih vb. disiplinlerden yararlanarak kendi alanında çalışmalar geliştirme becerisi kazanır.
5 Türk halkbiliminin gelişimi, kuramcıları, önemli araştırmacıları ve çalışmaları konusunda bilgi sahibi olurlar.
6 Türk halk bilimi çalışmalarının, dünya halk bilimi çalışmalarının içindeki yerine dair değerlendirme yapma yeteneği edinir.
7 Türk halkbiliminin temel kaynaklarını öğrenir; bu kaynaklara ulaşma ve bu kaynakları kullanma yeteneği kazanır.
8 Türk kültürünün gelişme çağları hakkında bilgi sahibi olur.
9 Türk sözel edebiyatının eserlerini tanıyabilir ve anlayıp yorumlayabilir.
10 Osmanlı Türkçesi okuma ve yazma becerisi kazanır.
11 Etnografik alan araştırması yürütebilmek için yöntem ve tekniklere hâkim olurlar.
12 Analitik düşünme, araştırma projesi geliştirme, planlama, yürütme, yazma ve sunma konusunda deneyim kazanır.
13 Alan araştırmasında ve uygulamalı halkbilimi konularında etik sorunlara dair birikim sağlar ve etik konusunda duyarlılık kazanır.
14 Halk kültürüne ilişkin sorunlar hakkında farkındalık kazanır ve çözüm önerileri üretme becerisi edinir.
15 Kültürel mirasın korunmasına yönelik ulusal ve uluslararası sözleşmeler (SOKÜM vd.), antlaşmalar ve yayınlar hakkında bilgi edinirler.
16 Türk kültüründe etkili olmuş farklı dinler ve inançlar hakkında bilgi edinir.
17 Aile ve akrabalık yapılanmaları, insanların yaşamlarındaki farklı dönemler ve geçişlerle ilgili kuramsal ve kavramsal bilgi edinir; araştırma ve yorum yapabilme kabiliyeti kazanır.
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 1 12
Ödevler 2 20 40
Sunum / Seminer hazırlama 2 15 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 4 5 20
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1- J. Proakis and D. Manolakis, Digital Signal Processing, Prentice-Hall, 1996 2-A. V. Oppenheim, R. W. Schafer, and P. Buck, Discrete-time Signal Processing, Prentice-Hall, 1999 3- Gilbert Strang,Introduction to Linear Algebra,Fourth Edition,2009.
Yardımcı Kaynaklar 1- Shumway and Stoffer,ime Series Analysis and its Applications, 2- Tomas D.Hamilton,Time Series Analysis, 1994 3- S. K. Mitra, Digital Signal Processing, MrGraw-Hill, 2006

Ders İle İlgili Dosyalar