Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İNSAN HAKLARININ FELSEFİ TEMELLERİ İkinci Düzey HKKT 537 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ARSLAN TOPAKKAYA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Bu ders öğrencilere insan haklarına ilişkin teorik ve pratik sorunları felsefe penceresinden tartışmayı öğretmeyi amaçlamaktadır.
Dersin Tanımı İnsan haklarına ilişkin teorik ve pratik sorunlar ile dünyada ve ülkemizde insan haklarını korunma çalışmaları felsefe açısından ele alınacaktır.

Dersin İçeriği
1 İnsan haklarına ilişkin sorunlara genel bakış
2 İnsan hakları kavramı üzerine tartışma
3 Birinci, İkinci ve Üçüncü kuşak insan hakları üzerine değerlendirme
4 Temel haklar yurttaşlık hakları ayrımı
5 Yaşama hakkı ve korunması
6 Yaşama hakkına ilişkin tartışmalar
7 Eğitim hakkı
8 Ara sınav
9 Sağlık hakkı
10 Sosyal, ekonomik ve kültürel haklar
11 Sosyal Haklar
12 Ekonomik Haklar
13 Kültürel Haklar
14 Türkiye'de insan haklarını korumaya yönelik çabalar
15 İnsan hakları belgeleri
16 Avrupa'da insan haklarının korunması
17 Türkiye'de insan hakları: algılar ve gerçekler
18 İnsan haklarının geleceği üzerine tartışma
19 İnsan haklarının geleceği üzerine tartışma
20 Final Sınavı

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler insan hakları kavramını ve sorunlarını açıklayabilirler.
2 Öğrenciler insan hakları düşüncesinin gelişimini ve evrenselliğini anlatabilirler.
3 Öğrenciler insan hakları belgelerini felsefe açısından değerlendirebilirler.
4 Öğrenciler derste edindikleri teorik çerçeveyi insan hakları sorunlarına uygulayabilirler.
5 Öğrenciler günümüzün insan hakları sorunlarını değerlendirebilirler.
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Kamu Hukukund alanında genel bilgi edinme
2 Seçtiği derslerle ilgili ayrıntılı bilgi edinme
3 Mezunların uzman unvanı elde etmesi
4 Mesleklerine olumlu katkı sunma
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 20 2 40
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 20 2 40
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 5 25
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 7 5 35
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar