Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İLETİŞİM BİLGİSİ VE DAVRANIŞ BİLİMLERİ Birinci Düzey ADA 109 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ TALHA TURHAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Öğr. Gör. Talha TURHAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Öğr. Gör. Talha TURHAN
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Yaşamın her safhasında yer alan iletişimin nasıl olması gerektiğine dair hem teorik hem de pratik bilgi vermek.
Dersin Tanımı Toplumsal ve beşeri ilişkilerin başat unsuru olan iletişimin, kendi anlam dünyasında hangi değerler düzleminde sürdürülebilir olduğunun öğretildiği ders.

Dersin İçeriği
1 İletişime Giriş
2 Halkla İlişkiler ve İletişimin Tarihsel Gelişimi
3 Halkla İlişkilerde İletişim ve Kamuoyu
4 Sözel İletişim
5 Sözsüz İletişim
6 Bireylerarası İletişim ve Grup İletişimi
7 Halkla İlişkilerde Örgütsel İletişim
8 Halkla İlişkilerde Kitle İletişimi
9 Halkla İlişkilerde Çevrim İçi İletişim
10 Uluslararası ve Kültürler Arası İletişim
11 Halkla İlişkilerde Medya İlişkileri
12 Halkla İlişkilerde Planlama ve Yönetim
13 Halkla İlişkilerde Araştırma Yöntemleri
14 Kurum İçi Halkla İlişkiler
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İletişim olgusuna ilişkin tarihsel arka planı öğrenme ve iletişim dünü, bugünü ve geleceğini mukayese ederek öngürülerde bulunabilme becerisi kazanma,
2 Toplumsal ilişkilerde kullanılması gereken iletişimin hem teorik hem pratik bilgisini edinme,
3 Sözel iletişimin ne olduğu ve nasıl kullanılması gerektiğinin öğrenilmesi,
4 Sözsüz iletişimin nelerden oluştuğu ve nerelerde kullanılması gerektiğinin öğrenilmesi,
5 Bireylerarası iletişim ile grup iletişiminin farkının bilinmesi ve hayata uyarlanması,
6 Halkla ilişkilerde örgütsel iletişimin etkisinden faydalanabilme yollarının öğrenilmesi,
7 Kurum içi halkla ilişkilerde hangi metotların kullanılması gerektiğinin öğrenilmesi,
8 Resmi ve gayr-i resmi iletişim evrelerinin ayırt edilebilmesi ve usulüne uygun yöntemin kullanılma kapasitesinin kazandırılması,
9 Küresel bilişim çağında çevrim içi iletişim, sosyal medya, sanal gerçeklik kavramlarının gündelik hayata yansıyan yanlarının tartışılabilmesinin öğretilmesi,
10 Halkla ilişkiler araştırmalarında basit bir saha çalışması yaparak yorumlayabilme becerisinin kazandırılması.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Japonca okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirir. Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek Japonca dil yeterliğini kazanır.
2 Japon Edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını öğrenir.
3 Japon dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimini öğrenir. Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, konularında yetkinlik kazanır.
4 Japoncadan Türkçeye, Türkçeden Japoncaya farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olur.
5 Dilbilgisi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olur. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahiptir.
6 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlar ve bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirir. Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisi kazanır.
7 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci gelişir.
8 Disiplinler arası bilgi birikim ve bakış açısı kazanır. Dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini öğrenir. Disiplinler arası bilgisini ve birikimini kullanabilecek yetkinliğe sahip olur.
9 Edebiyat kuramlarını bilir. Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirir. Sahip olduğu kuramsal bilgiyi ve eleştirel birikimi etkili olarak kullanır.
10 Bireysel olarak ve grup içinde uyumlu çalışır. Mesleği ile ilgili proje geliştirme ve uygulama becerisi kazanır.
11 Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışı geliştirir.
12 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
13 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi olur. Bu konularda topluma bilgi, birikim ve düşünce olarak katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirir.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 2 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 6 1 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     50
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı İletişimin ABC''si, Ünsal OSKAY, inkılap Kitapevi, 2016.
Yardımcı Kaynaklar Halkla İlişkilerin Gücü, Amanda BARY, Elips Yayınları, 2003.

Ders İle İlgili Dosyalar