Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HAVA TRAFİK KURALLARI VE HİZMETLERİ Üçüncü Düzey HY 210 4 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze
Dersin Amacı -
Dersin Tanımı -

Dersin İçeriği
1 Tanımlamalar; Kısaltmalar;
2 Hava Kurallarının Uygulanabilirliği;
3 Hava Kurallarının Uygulanabilirliği;
4 Hava Kurallarının Uyarlanması;
5 Hava Kurallarının Uyarlanması İçin Sorumluluk;
6 Çarpışmalardan Sakındırma;
7 Yakınlık; Kesişen Geçiş; İniş;
8 Uçuş Planları; Uçuş Planının Uygunluğu; Uçuş Planının İçeriği; Uçuş Planının Doldurulması;
9 Sinyalizasyon;
10 Görerek Uçuş Kuralları;
11 Aletli Uçuş Kuralları;
12 Minimum Uçuş Seviyeleri İrtifası;
13 Görerek (VFR) Uçuş İçin Aletli (IFR) Uçuşun İptali;
14 Kanunsuz Girişim; Hava Trafik Hizmetlerinde Olası Gelişmeler;
15 Serbest Uçuş
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Mesleki temel kavramları açıklayabilecektir.
2 Hava trafik hizmeti kavramını tanımlar.
3 Hava trafik kontrol kavramını tanımlar.
4 Hava trafik hizmetlerini açıklayabilecektir.
5 Hava trafik hizmetlerinin hava trafik yönetimi içindeki yerini belirler.
6 Hava trafik hizmetlerini sınıflar.
7 Hava trafik hizmetleri sağlanırken uygulanan hava trafik kurallarını ayrıntılı şekilde açıklayabilecektir.
8 Genel hava trafik kurallarını sıralayarak açıklar.
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Hemşire ve hemşirelik teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
2 İç hastalıkları hemşireliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
3 İç hastalıkları hemşireliği alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
4 İç hastalıkları hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
5 İç hastalıkları hemşireliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri paylaşabilme
6 İç hastalıkları hemşireliği alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 5 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     98
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı ders notu
Yardımcı Kaynaklar ders notu

Ders İle İlgili Dosyalar