Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KABLOSUZ ŞAHIS VE VÜCUT ALAN AĞLARI İkinci Düzey MEM 528 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili İngilizce (gerektiği yerde Türkçe)
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. MUZAFFER KANAAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı -
Dersin Tanımı -

Dersin İçeriği
1 Kablosuz ağlara genel bir giriş. PAN ve BAN gibi terimlerin tanımı.
2 Bluetooth: temel sistem mimarisi ve uygulama alanları.
3 Bluetooth: standarda daha detaylı bir bakış.
4 Ultra Geniş Bant (UWB): genel tanım, işaret formatı ve özellikleri.
5 UWB’nin haberleşme amaçlı kullanımı: IEEE 802.15.4 standardına bakış.
6 UWB’nin yer tespiti için kullanımı (özellikle bina içi yer tespiti).
7 BAN teknolojisine genel bir bakış
8 ARA SINAV
9 Şahsi ve şahıs-içi transmisyon sistemleri
10 Kablosuz işaretlerin insan vücudu aracılığıyla iletimi için kanal modeller
11 Kablosuz işaretlerin insan vücudu aracılığıyla iletimi için kanal modelleri.
12 Vücut-içi haberleşme
13 Vücut-içi haberleşme
14 Küçük tıbbi aygıtlar için kablosuz haberleşme
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 KABLOSUZ ŞAHIS VE VÜCUT ALAN AĞLARININ TEMELLERİNİ ÖĞRENME
2 KABLOSUZ ŞAHIS VE VÜCUT ALAN AĞLARININ TEMELLERİNİ ÖĞRENME
3 KABLOSUZ ŞAHIS VE VÜCUT ALAN AĞLARININ TEMELLERİNİ ÖĞRENME
4 KABLOSUZ ŞAHIS VE VÜCUT ALAN AĞLARININ TEMELLERİNİ ÖĞRENME
5 KABLOSUZ ŞAHIS VE VÜCUT ALAN AĞLARININ TEMELLERİNİ ÖĞRENME
6 KABLOSUZ ŞAHIS VE VÜCUT ALAN AĞLARININ TEMELLERİNİ ÖĞRENME
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Mekatronik mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur.
2 Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
3 Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olur.
4 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı süreçleri tasarlama ve uygulama becerisi kazanır ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
5 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanır.
6 Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
7 Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 7 2 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 1 7
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 56 56
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 56 56
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 56 56
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     191
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı ders sorumlusundan alınacak ders notları
Yardımcı Kaynaklar ders sorumlusundan alınacak ders notları

Ders İle İlgili Dosyalar