Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KURUMSAL İLETİŞİM YÖNETİMİ Üçüncü Düzey HİT 119 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. EMEL TANYERİ MAZICI
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. EMEL TANYERİ MAZICI- Arş. Gör. İrem Günaydın
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Konferans
Dersin Amacı Kurumsal İletişim Yönetimi dersi, kurumların iç ve dış paydaşlarıyla etkili, tutarlı ve stratejik iletişim kurmalarını sağlamak amacıyla temel ilke, strateji ve uygulamaları öğretmeyi hedefler. Bu ders, öğrencilere kurumsal kimlik, itibar yönetimi ve kriz iletişimi gibi konularda bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlar.
Dersin Tanımı Kurumsal İletişim Yönetimi, örgütlerin iç ve dış paydaşlarıyla stratejik, sürdürülebilir ve bütünleşik iletişim süreçlerini kuramsal ve uygulamalı bir çerçevede ele alarak bu alanda analiz, planlama ve yönetim becerileri kazandırmayı amaçlayan bir lisans dersidir.

Dersin İçeriği
1 Kurum Kavramına giriş
2 Kurum iletişim yönetimi ile ilgili temel kavramlar, kurumsallaşma süreci
3 Kurumsal iletişim kavramı, özellikleri, tarihsel gelişimi, amaçları, işlevleri
4 Kurum kültürü, özellikleri, liderlik
5 Kurumsal kimlik, kimliğin unsurları, görsel kimlik
6 Kurumsal imaj ve itibar
7 Kurumsal iletişim ve halkla ilişkiler
8 Kurumsal iletişimin yapı taşları ve örnekler üzerinden kurumsal sosyal sorumluluk
9 Paydaş kavramı ve kapsamı, iç iletişim kavramı ve yönetimi
10 Dış ilişkiler ve medya ilişkileri
11 Kurumlarda kullanılan iletişim araçları
12 Kurumsal iletişim ve bilgi iletişim teknolojileri
13 Kurumlarda kriz yönetimi
14 Kurumsal iletişim uzmanlarına bakış
15 Kurumsal iletişimde ölçme ve değerlendirme
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kurumsal iletişim kavramını, kapsamını ve temel ilkelerini açıklar.
2 Kurumların iletişim stratejilerini oluşturma ve yönetme süreçlerini analiz eder.
3 Kurumsal kimlik, imaj ve itibar arasındaki ilişkileri değerlendirir.
4 Kurumsal iletişimde kullanılan temel araç ve yöntemleri tanımlar.
5 Kurumsal iletişim faaliyetlerini planlama, yürütme ve değerlendirme becerisi kazanır.
6 Kurum içi ve dışı paydaşlarla etkili iletişim kurmanın önemini kavrar ve strateji geliştirir.
7 Kriz anlarında kurumların iletişim stratejilerini uygulamalı örneklerle analiz eder.
8 Etik ilke ve sosyal sorumluluk çerçevesinde kurumsal iletişim politikalarını yorumlar.
9 Güncel iletişim teknolojilerinin kurumsal iletişim üzerindeki etkilerini değerlendirir
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 1 8
Ödevler 2 1 2
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 10 10
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 13 13
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 4 2 8
Toplam iş yükü     74
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı ---Örgütsel İletişim, Özlem Güllüoğlu, Eğitim Kitabevi
Yardımcı Kaynaklar --Organizational Communication: Perspectives and Trends --Barry K. Spiker, Michael J Papa, and Tom D. Daniels --Organizational Communication: A Critical Approach Dennis Mumby Organizational Communication: Approaches and Processes--Katherine Miller

Ders İle İlgili Dosyalar