Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KUTSAL METİNLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ Üçüncü Düzey FDB 638 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. Ramazan ADIBELLİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. Bekir KÖYLÜ
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Aynı coğrafyadan ve ortak kaynaktan gelen Yahudi, Hıristiyan ve İslam dinlerine ait kutsal metinlerdeki ortak konuların, anlatımların ortak temalarına ve yorum farklılıklarına dikkat çekmek ve böylece öğrencinin inanç esaslarındaki birliktelikten hareketle kendi inanç ve kültür kaynaklarının farkındalığını oluşturmak, polemik konularını adı geçen dinlerin kutsal metinlerinden öğrenmelerini sağlamaktır.
Dersin Tanımı Dinlere ait kutsal metinlerin ve içeriklerinin tespiti, oluşumu ve kanonizasyon süreçlerinin anlatılması

Dersin İçeriği
1 Kutsal Metin Nedir Dindeki Yeri ve Önemi
2 Başlıca Kutsal Metinler: Tevrat, İncil, Kur'an, Avesta, Veda vb.
3 Yahudi Kutsal Metinleri: Oluşumu ve Kanonizasyonu,
4 Hıristiyan Kutsal Metinleri: Oluşumu ve Kanonizasyonu,
5 Adem ve İlk Günah
6 Nuh ve Tufan Olayı
7 İbrahim ve Göçleri
8 Yusuf ve Mısıra Gidiş
9 Musa ve Mısırdan Çıkış
10 Hıristiyanlıktaki Apokrif Metinler: Barnabas
11 Kur'an-ı Kerim
12 Kur'an Tevrat ve İncillerdeki inanç ile ilgili Ortak Konular
13 Kur'an Tevrat ve İncillerdeki ibadetle ilgili Ortak Konular
14 Dinlerdeki evrensel ahlak kuralları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Yahudi kutsal metinlerini ve temel konularını öğrenir.
2 Hıristiyan kutsal metinlerini ve konularını öğrenir.
3 Yahudilik, Hıristiyanlık ve İslam a ait metinlerdeki benzer ve farklı anlatımları kavrar.
4 İbrahimî dinler ailesine mensup dinler arasındaki yorum farklılıklarını öğrenir.
5 Yahudilik, Hıristiyanlık ve İslam dinleri arasındaki tartışmalı konuları hakkında bizzat birinci el kaynaklardan bilgi sahibi olur.
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bilim alanının, kavram, konu, yöntem ve sorunlarına hakim olur.
2 Bilim alanıyla ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar.
3 Bilim alanındaki yeni gelişmeleri tanır.
4 Bilim alanı ile ilgili yerli ve yabancı kaynakları tanır, çalışmalarında etkili bir şekilde kullanır.
5 Bilim alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.
6 Bilim alanına yenilik getirecek özgün düşünce, yöntem, uygulama ve araştırmalar geliştirir.
7 Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası projelerde görev alır veya yeni projeler geliştirir.
8 Alanındaki bilimsel çalışmalarda bilişim ve iletişim teknolojilerini etkili şekilde kullanır.
9 Alanının gerektirdiği dilleri (Arapça ve Batı dilleri) ileri düzeyde bilir ve kullanır.
10 Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
11 Alanıyla ilgili akademik kurum ve kuruluşların çalışmalarına katkıda bulunur.
12 Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yaparak ortak projeler geliştirir.
13 Ulaştığı sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeydeki akademik platformlarda paylaşır
14 Uzmanlık alanıyla ilgili konularda bilimsel, toplumsal, kültürel vb. strateji geliştirilmesinde rol alır.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 5 3 15
Sunum / Seminer hazırlama 4 3 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 9 9
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 9 9
Yarıyıl sonu sınavı 1 10 10
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     147
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   30
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   30
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   70
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Kur'an-ı Kerim; Kitab-ı Mukaddes
Yardımcı Kaynaklar Baki Adam, Yahudi Kaynaklarına Göre Tevrat, Pınar Yayınları, İstanbul, 2001. ;Richard E. Friedman, Kutsal Kitab'ı Kim Yazdı , İstanbul, 2005.

Ders İle İlgili Dosyalar