Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DİVAN EDEBİYATINDA MUHİTLER İkinci Düzey TDE 530 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. TURGUT KOÇOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Öğr. Gör. DR. ABDÜLKADİR DAĞLAR
Dersin Veriliş Şekli TEORİK
Dersin Amacı Divan edebiyatının gelişim gösterdiği edebi çevreleri incelemek.
Dersin Tanımı Divan edebiyatının hangi çevrelerde geliştiğini öğretir.

Dersin İçeriği
1 Edebi muhit hakkında genel bilgiler.
2 Devlet merkezindeki edebi muhitler: Edirne ve İstanbul
3 Padişah sarayları: Çelebi Mehmed Sarayı, II. Murad sarayı
4 Fatih Sultan Mehmed sarayı, II. Bayezid sarayı
5 Yavuz Sultan Selim Sarayı
6 Kanuni Sultan Süleyman Sarayı
7 II. Selim ve III. Murad Sarayı
8 Vize
9 Sultan III. Mehmed Sarayı
10 Devlet Büyüklerinin Konakları: Mahmud Paşa Konağı
11 Rüstem Paşa ve İbrahim Paşa Konakları
12 Şehzade Sarayları: Konya: Şehzade Cem, Şehzade Abdullah, Şehzade Selim
13 Amasya: Şehzade Bayezid, Şehzade Ahmed, Şehzade Mustafa
14 Manisa: Şehzade Korkud,Şehzade Mahmud Şehzade Selim,
15 Final
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenci Divan Edebiyatı''''nın gelişim gösterdiği sosyal çevreyi tanır.
2 Osmanlı Devlet adamlarının şiir ve edebiyata olan ilgisi hakkında bilgi edinir.
3 Osmanlının şiir ve edebiyat muhitlerini tanır.
4 öğrenci, edebiyat ve sosyoloji ilişkisini öğrenir.
5 Öğrenci, sosyolojinin edebiyat üzerindeki etkilerini değerlendirebilir.
6 Osmanlının şiir ve edebiyat muhitlerini tanır.
7 Öğrenci Divan Edebiyatı''''nın gelişim gösterdiği sosyal çevreyi tanır.
8 .
9 .
10 .

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans düzeyinde alınan matematik eğitimi temelinde bilgi birikimini belirli bir düzeyde geliştirebilme
2 Alanında edindikleri teorik ve pratik bilgileri kullanabilme
3 Alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerdeki bilgilerle bütünleştirerek çalışmalarında kullanbilme
4 Matematik alanında güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarını, kendi alanında ve alanı dışında çalışan araştırmacılara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
5 Yaptığı çalışmalarda, konusuyla ilgili verilerin derlenmesi,düzenlenmesi, yorumlanması ve kullanılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerlere saygı göstermesi
6 Kendi alanında veya diğer disiplinlerde bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
7 Matematiksel bilgi birikimini teknolojide etkin ve vereimli bir şekilde kullanabilme
8 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılarak bilgi paylaşımında bulunabilme
9 Alanında karşılaştığı yeni bir bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek anlayabilme ve yorumlayabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 4 56
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     154
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 4
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   4
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Haluk İpekten, Divan Edebiyatında Edebi Muhitler, MEB Yayınları.
Yardımcı Kaynaklar Halil İnalcık, Şair ve Patron, Doğubatı Yayınları, 2003 İstanbul.

Ders İle İlgili Dosyalar