Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
UYGULAMALI KLİNİK BİYOKİMYA II Birinci Düzey CEBK 541 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Yrd. Doç. Dr. Özge Çevik
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Teorik ve deneysel
Dersin Amacı Klinik biyokimya laboratuarında yapılan analizlerin prensiplerini ve anlamlarının öğrenilmesi
Dersin Tanımı Karbonhidrat, protein, lipid ve hormon testleri

Dersin İçeriği
1 Klinik kimyada biyokimyasal değerler I
2 Klinik kimyada biyokimyasal değerler II
3 Karbohidrat metabolizma bozukluğunda laboratuar
4 Lipid metabolizma bozukluğunda laboratuvar I
5 Lipid metabolizma bozukluğunda laboratuvar II
6 İdrarın İncelenmesi
7 Sınav
8 Tolerans testlerinin değerlendirilmesi
9 Klinik biyokimyada enzim ve izoenzimler
10 Protein elektroforezinin değerlendirilmesi I
11 Protein elektroforezinin değerlendirilmesi II
12 Hormon testleri I
13 Hormon testleri II
14 Hemostatik sistemin laboratuvarda incelenmesi I
15 Hemostatik sistemin laboratuvarda incelenmesi II
16 Çalışma haftası
17 Sınav haftası
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Yapılan analizlerin prensiplerini ve anlamlarını öğretmek amaçlanmıştır.
2
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2 Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3 Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4 Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5 Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6 Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7 Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10 Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11 Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12 Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 14 84
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     154
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Harper'ın biyokimyası
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar