Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SIKIŞTIRILABİLİR AERODİNAMİK Birinci Düzey UZM306 Zorunlu 6 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞRETİM ÜYESİ SERPİL ÖZKILIÇ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Örgün
Dersin Amacı Sıkıştırılabilir Aerodinamik dersinin amacı, öğrencilere hava akışının yüksek hızlarda ve sıkıştırılabilir akış rejimlerinde nasıl davrandığını ve bu durumun uzay araçlarının tasarımı ve performansı üzerindeki etkilerini anlatmaktır.
Dersin Tanımı Sıkıştırılabilir Aerodinamik dersi, yüksek hızlarda ve yüksek Mach sayılarında hava akışının davranışlarını ve aerodinamik fenomenleri inceler. Bu ders, şok dalgaları, Mach sayısı etkileri, sıkıştırılabilir akışın temel denklemleri, sıkıştırılabilir akışın oluşturduğu kuvvetler ve momentler gibi konuları içerir.

Dersin İçeriği
1 Sıkıştırılabilir Akışın Temel Prensipleri
2 Mach Sayısı ve Akış Rejimleri
3 Şok Dalgaları ve Şok-Boundary Layer Etkileşimi
4 Şok Dalgaları ve Şok-Boundary Layer Etkileşimi
5 Sıkıştırılabilir Akışta Kuvvetler ve Momentler
6 Sıkıştırılabilir Akışın Matematiksel Modellemesi
7 Yüksek Hızlı Uçuşun Aeroelastik Etkileri
8 Vize
9 Süpersonik ve HiperSesyonik Akışta Aerodinamik Tasarım Prensipleri
10 Süpersonik ve HiperSesyonik Akışta Aerodinamik Tasarım Prensipleri
11 Sıkıştırılabilir Akışta Sayısal Analiz ve Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği (CFD) Uygulamaları
12 Sıkıştırılabilir Akışta Sayısal Analiz ve Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği (CFD) Uygulamaları
13 Sıkıştırılabilir Akışta Yüksek Hızlı Rotor Sistemleri
14 Uzay Aracı Girişi ve Çıkışı: Atmosferik Giriş Sistemleri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler, sıkıştırılabilir akışın temel prensiplerini ve Mach sayısı etkilerini anlayacaklar.
2 Öğrenciler, şok dalgalarının oluşumunu ve davranışını açıklayabilecekler.
3 Öğrenciler, sıkıştırılabilir akışta oluşan kuvvetlerin ve momentlerin nasıl hesaplandığını öğrenecekler.
4 Öğrenciler, sıkıştırılabilir akışın matematiksel modellemesini ve sayısal analizini yapabilecekleri temel bilgiye sahip olacaklar.
5 Öğrenciler, uzay aracı tasarımında sıkıştırılabilir akışın dikkate alınması gereken faktörlerini anlayacaklar ve aerodinamik tasarımı optimize edebilecekler.
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2 Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
4 Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
6 Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
7 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
8 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi
9 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 7 2 14
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 3 42
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     126
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar