|
1 |
Hücreler arası haberleşme (Cell signaling) tanımı, önemi, tek hücreli ve çok hücrelilerin haberleşme amaçları ve bunlar arasındaki farklar.
|
|
2 |
2. Kaynak hücre, hedef hücre, ligand, rasaptör terimleri, farklı gruplandırmalar. Örnekli açıklamalar Başlıca haberleşme tipleri (parakrin,endokrin, v.b.) tanımları,Genel bilgiler. (I)
|
|
3 |
3. Turn –over süresi tanımı, Hangi tip ligandlar hangi haberleşme tipinde görev yaparlar. Ligand konsantrasyonları nasıl ve hangi kurallara göre ayarlanır? Turn-over süresi ve haberleşme tipi üzerine örnek problemler ve çizümleri, (Alıştırma). (II)
|
|
4 |
4. Reseptörlerin iki ana sınıfı ve bunların alt sınıfları: (Hücre içi ve hücre yüzayi olmak üzere ikiye ayırıp sadece hangi alt gruplar ve aileler olduğu özet şekilde anlatılacak).
|
|
5 |
5. Hücre yüzeyi reseptörleri: İyon kanalına bağlı, G-proteinine bağlı ve enzime bağlı tarzındaki gruplandırma ve çalışma prensipleri ile hücre içi reseptörler, hangi reseptörler hangi tip ligandlarla birlikte çalışır?
|
|
6 |
6. Tek hücreliler ve çok hücrelilerde kaynak hücreden salgılanan sinyallerin (ligandların), hedef hücre tarafından algılanma koşulları.Ligand –reseptör bağlantısı hangi olaylara yol açar? Bir hücre reseptörlerine bağlanan farklı sinyal kombinasyonlarını nasıl değerlendirir?. Aynı sinyalin, farklı tipte hedef hücrelerde oluşturdukları etkiler aynı mıdır? Örneklerle açıklanarak.
|
|
7 |
7. Hücre yüzeyi ya da hücre içi reseptörün algıladığı sinyallerin, hücre içerisinde yol açtığı olaylar nelerdir? Sinyal çağlayanında rol alan moleküller mesajı nereye ulaştırmaya çalışırlar. Bu süreçte hangi tip etkileşim ve değişiklikler gerçekleşir?.
|
|
8 |
Sinyal iletimi için enerji gereksinimi nasıl sağlanır, birincil ve ikincil cevaplar, tanım ve açıklamalar. Mesaj hedef hücre tarafından algılandığında sinyal moleküllerinin artan bölümü ne olur? (Kısa seminerler için öğrencilerin konu belirlemeleri).
|
|
9 |
8. Konuyla ilgili araştırma metodları hakkında
|
|
10 |
9. Gen ifadelerinin düzenlenmesi, hücre bçlünmesi, beş duyu, kanser, kök hücre v.b konularla hücre haberleşmesi arasında ilgi var mıdırr?
|
|
11 |
10. Makale sunumu
|
|
12 |
11. Poster ya da Powerpoint kullanarak bir insan hücresine özgü sinyal yolakları ve rol oynayan molekülleri gösteren şemanın
İnteraktif incelenmesi.
|
|
13 |
12. Şimdiye kadar anlatılanlar ışığında, hücreler arası haberleşmeyi bilmek hangi alanlarda işimize yarayabilir.
|
|
14 |
13. Öğrenci sunumları
|
|
15 |
14. Öğrenci sunumları.
|
|
16 |
Not: Dersi alan öğrenci sayısına bağlı olarak 13 ve 14. günlerde makale sunumu, tartışma ya da literatür araştırması şeklinde uygulanır.
|
|
17 |
|
|
18 |
|
|
19 |
|
|
20 |
|