Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KLİNİK ONKOLOJİ Birinci Düzey VİH 640 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Veteriner fakültesi mezunları derse kabul edilecektir.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ İLKNUR KARACA BEKDİK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ İLKNUR KARACA BEKDİK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze haftada 2 saat teorik
Dersin Amacı klinik onkolojide teşhis, tedavi ve diğer yaklaşımlarının öğretilmesidir.
Dersin Tanımı Bu ders klinik onkolojide, onkoloji hastalarında görülen enfeksiyöz ve nonenfeksiyöz problemleri öğreten derstir.

Dersin İçeriği
1 KLİNİK ONKOLOJİYE GİRİŞ
2 BEİNG TÜMÖRLER
3 MALİNG TÜMÖRLER
4 KANSERİN EVRELENDİRİLMESİ
5 TÜMÖRLERİN SEBEPLERİ
6 TÜMÖRLERİN TANISI
7 TÜMÖRLERDE TEDAVİ PRENSİPLERİ
8 CERRAHİ, KEMOTERAPİ RADYOTERAPİ
9 SINAV
10 SOLUNUM SİSTEMİ TÜMÖRLERİ
11 EPİTELYAL TÜMÖRLER
12 MEZENKİMAL TÜMÖRLER
13 LENFOTİK VE HEMAPOETİK DOKU TÜMÖRLERİ
14 KEDİLERDE LENFOMA 1
15 KEDİLERDE LENFOMA 2
16 SINAV
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bu dersi alan öğrenci klinik onkolojide, onkoloji hastalarında görülen enfeksiyöz ve nonenfeksiyöz problemleri öğrenir.
2
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2 Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3 Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4 Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5 Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6 Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7 Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10 Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11 Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12 Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 5 2 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 14 1 14
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 16 2 32
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 1 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     102
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı ERER H, KIRAN MM.,. Veteriner Onkoloji, Damla Ofset, Konya, 58-68. (2005).
Yardımcı Kaynaklar Köpek ve Kedilerde Acil ve Kritik Bakım Hekimliği, İmren H.Y., 1998. Kedi ve Köpek Hastalıkları, Medisan, Ankara Ettinger S.J., Feldman E.C., 2000. Textbook of Veterinary Internal Medicine Diseases of the Dog and Cat, W. B. Saunders Company, Philadelphia, Newyork. İmren, H.Y., 1997.

Ders İle İlgili Dosyalar