Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KLASİK RUS ROMANI Üçüncü Düzey RDE 249 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Rusça
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ YANA PARKHETA
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı yok
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Pratik
Dersin Amacı 1. Rus edebiyatında roman türünün ortaya çıkışını ve gelişimini incelemek. 19. yüzyıl Rus romanının başlıca tür ve eğilimlerini tanımak. 2. Önemli eserleri ve yazarları edebî bağlamda analiz etmek. 3. Edebi eserleri sosyo-tarihî ve felsefi bağlamda değerlendirmek. 4. Roman türünün biçimsel ve içeriksel dönüşümünü anlamak. 5. “Yeni insan” kavramını ve edebiyattaki yansımalarını incelemek. 6. Eleştirel düşünme ve edebî yorumlama becerilerini geliştirmek. 7. Alegori, sembolizm ve hiciv gibi teknikleri analiz etmek. 8. Realizm, romantizm, nihilizm ve sosyalist gerçekçilik kuramlarını kavramak. 9. Rus romanının dünya edebiyatındaki yerini bütüncül şekilde değerlendirmek.
Dersin Tanımı Klasik Rus döneminin eserlerinin incelenip okunması tarışılması ödevler ile pekiştirilmesi

Dersin İçeriği
1 Rus edebiyatında roman türünün ortaya çıkışı ve doğuşu.
2 19 yüzyılın ilk çeyreğinde Rus romanı
3 Rus romanının türleri, alt türleri ve türsel imkânları
4 Tarihî roman ve onun özellikleri
5 Pușkin. 1830’lu yılların Rus romanı. “Yevgeni Onegin” romanı. Romanda yazarın imgesi. Filmlerin izlenmesi: “Yevgeni Onegin” (1958), R. Tihomirov ve Sarik Andreasyan’ın “Onegin” (2024) filmi
6 M. Lermontov’un romanından “Knyajna Marya” (1840) hikâyesi – psikanalitik çözümleme örneği. Filmlerin izlenmesi: (2006, 1955).
7 Gogol. 1840’ların – 1850’lerin başının Rus romanı. “Ölü Canlar” (D. E. Tamarchenko). Yergi ve felsefe. Çiçikov’un imgesi. N. Gogol – “Ölü Canlar”. Filmin izlenmesi: “Ölü Canlar”. Tekrar ve sınava hazırlık.
8 Ara sınav.
9 Edebiyatta kavram ve akım olarak “Yeni Gerçekçilik”: 1850–1860’ların başında Rus romanı. Filmin izlenmesi: “Babalar ve Oğullar”. Tartışma.
10 Nesiller çatışması. Bazarov’un imgesi. Nihilizm.
11 Antinihilist roman (Y. S. Sorokin). Pisyemski romancı olarak (L. M. Lotman)
12 F. Dostoyevski’nin romanları. “Suç ve Ceza” romanı.
13 “Suç ve Ceza” romanında Raskolnikov’un imgesi. Romanın sorunları. Suç ve kefaret meselesi
14 L. Tolstoy’un “Anna Karenina” romanı. Romanın temel sorunları. Romanın sinema uyarlaması. Filmin izlenmesi: “Anna Karenina”.
15 Tekrar ve sınavlara hazırlık.
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Rus edebiyatında roman türünün ortaya çıkışını ve gelişimini incelemek.
2 19. yüzyıl Rus romanının başlıca tür ve eğilimlerini tanımak.
3 Önemli eserleri ve yazarları edebî bağlamda analiz etmek.
4 Edebi eserleri sosyo-tarihî ve felsefi bağlamda değerlendirmek
5 Roman türünün biçimsel ve içeriksel dönüşümünü anlamak
6 “Yeni insan” kavramını ve edebiyattaki yansımalarını incelemek
7 Eleştirel düşünme ve edebî yorumlama becerilerini geliştirmek
8 Alegori, sembolizm ve hiciv gibi teknikleri analiz etmek.
9 Realizm, romantizm, nihilizm ve sosyalist gerçekçilik kuramlarını kavramak.
10 Rus romanının dünya edebiyatındaki yerini bütüncül şekilde değerlendirmek.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Fizyoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak fizyoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2 Fizyoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3 Fizyoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4 Fizyoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5 Fizyoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6 Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7 Fizyoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8 Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Ödevler 13 2 26
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     77
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Romanlar ve hikaye kitapları Rus edebiyatı ile ilgili
Yardımcı Kaynaklar Maklaeler

Ders İle İlgili Dosyalar