Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
STOKASTİK SÜREÇLER İkinci Düzey ENM 508 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri ----
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ.DR. SELDA KAPAN ULUSOY
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ----
Dersin Veriliş Şekli Teorik , yüz yüze
Dersin Amacı Öğrencilerin karşılaştıkları stoktastik problemleri tanımlayıp, uygun modelleri kullanarak çözebilme becerisini kazanması.
Dersin Tanımı Koşullu olasılık ve koşullu beklenen değer,sürekli zamanlı Markov süreci,ölüm ve doğum süreçleri, yenilenme süreci, Brownian hareketi, stokastik sıra ilişkileri.

Dersin İçeriği
1 Olasılık temel konuları tekrarı
2 Koşullu olasılık ve koşullu beklenen değer
3 Özel Markov Zincirleri
4 Üstel dağılım ve Poisson süreci tekrarı
5 Homojen olmayan ve Bileşik Poisson süreci
6 Sürekli zamanlı Markov Süreçleri
7 Doğum -Ölüm süreçleri
8 Vize
9 Yenilenme süreci
10 Yenilenme süreci
11 Yenilenme Süreci
12 Brownian Hareketi
13 Brownian Hareketi
14 Stokastik sıralama
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Karşılaşılan stokastik problemlerin tanınması
2 Farklı stokastik modellerin öğrenilmesi
3 Probleme uygun stokastik modelin seçilerek problemin çözülmesi
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Uzmanlığını kullanarak endüstri mühendisliği problemlerini tanımlayabilme ve yenilikçi çözümler üretebilme becerisi kazanır.
2 Alanında karşılaşılabilecek sorunları tanımlayarak uygun modelleme yöntemleri ile çözme becerisi kazanır.
3 Konusunda, ulusal ve uluslararası düzeydeki bilimsel çalışmaları takip ederek alanındaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri derinlemesine izleyebilme yeteneği kazanır.
4 Sistemlerin modellenmesi, benzetimi ve matematiksel ifade etme yeteneği kazanır. Endüstri Mühendisliği problemlerini inceleyebilmek için deneyler tasarlama, gerçekleştirme, veri toplama, verileri analiz etme ve sonuçları yorumlama yeteneği kazanır.
5 Endüstri Mühendisliği problemlerini inceleyebilmek için deneyler tasarlama, gerçekleştirme, veri toplama, verileri analiz etme ve sonuçları yorumlama yeteneği kazanır.
6 Disiplinler arası yapıdaki problemleri çözmek için disiplinler arası takımlara ulaşarak onlarla işbirliği yapabilme yeteneği kazanır.
7 Fakülte çalışanı birisinin gözetimi altında sunulabilir bir çalışma yapma yeteneği kazanır.
8 Endüstriyel ve sistemsel teknik bilgileri profesyonel seviyede yazılı, sözlü ve iş grafikleri formatında iletebilme yeteneği kazanır.
9 Bilimsel yayın yapabilme yeteneği kazanır.
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 30 30
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 30 30
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Introduction to Probability Models (Tenth Edition) Sheldon M. Ross
Yardımcı Kaynaklar -----

Ders İle İlgili Dosyalar