Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MOLEKÜLER HÜCRE BİYOLOJİSİ Birinci Düzey EBK 606 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AHMET CUMAOĞLU
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. AHMET CUMAOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Derste konular anlatıldıktan sonra öğrencilerden moleküler hücre biyolojisini konu alan bir makale sunumu hazırlamaları istenecektir.
Dersin Amacı Dersin amacı öğrencilere moleküler hücre biyolojisi hakkında bilgi vermektir
Dersin Tanımı DNA replikasyonu, DNA onarım yöntemleri, onkogenlerin ve tümörsupresör genlerinin fonksiyonu, onkogen ürünleri, p 53 sinyal yolu, telomeraz, hücre döngüsünün ekstra hücresel regülasyonu, onko DNA/RNA virüsler

Dersin İçeriği
1 Biyomembranlar ve fonksiyonları
2 Hücrelerarası bağlantı ve hücre iskeleti
3 DNA ‘nın yapısı ve paketlenmesi
4 DNA replikasyonu
5 DNA onarım yöntemleri
6 Onkogenlerin fonksiyonu
7 Tümörsupresör genlerinin fonksiyonu
8 Ara sınav
9 Onkogen ürünleri
10 Makale sunumu
11 Makale sunumu
12 p53 sinyal yolu
13 Telomeraz
14 Hücre döngüsünün ekstra hücresel regülasyonu
15 Onko DNA/RNA virüsler
16 Final sınavı
17 Bütünleme sınavı
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Hücresel moleküler biyolojiye genel bakışı kavrayabilecektir.
2 Hücre ince yapısı hakkında bilgi edinecektir.
3 Organellerin fonksiyonlarını öğrenecektir.
4 Nükleik asitlerin fonksiyonlarını öğrenecektir.
5 Santral dogmanın işleyişini öğrenecektir.
6 Diğer hücresel biyomoleküllerin fonksiyonlarını öğrenecektir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Zootekni alanında hayvan yetiştirme, hayvan besleme, hayvan ıslahı, gen kaynakları, ekoloji, biyoteknoloji ve çiftlik yönetimi konularında temel bilgileri edinme, bu bilgileri pratik ve teorik olarak kullanabilme becerisi,
2 Türkiye'de ve Dünya'da hayvancılık ve hayvansal üretimin önemini kavrama, geliştirme yeni fikirler oluşturabilme becerisi,
3 Temel ziraat ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklardan günceli takip etme ve bilgi kaynaklarına ulaşma, kaynak araştırması yapabilme becerisi,
4 Zootekni alanına ilaveten, ziraatin diğer alanlarında da (bitkisel üretim) temel bilgilere sahip olma ve gerektiğinde bu bilgileri geliştirebilme becerisi,
5 Tarım ve Mühendislikle ilgili olarak etik değerleri kavrama ve bunlara uygun olarak hareket edebilme becerisi,
6 Büyükbaş, Küçükbaş, Kanatlı grubu hayvanları (genel çiftli hayvanları)tanımlayabilme, adlandırabilme ve yetiştirebilme, bu alanda işletme kurabilme ve işletebilme yeterliliği becerisi,
7 Hayvan genetiği, gen kaynakları ile tüm hayvansal materyalin ve çevrenin korunması ile sürdürülebilirlik için yöntemleri belirleme ve uygulama becerisi,
8 Hayvansal kaynaklı ürünlerin insan beslenmesinde öneminin ve kalite standartlarının kavranması , bu ürünlerin işlenme aşamaları, ekonomik değeri ve pazarlanma noktalarının bilgi ve becerilerinin kazanılması,
9 Zootekni alanında ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; saha çalışmaları yapabilme, bilgilerini ve sorunlara karşı çözüm önerilerini aktarabilme becerisi,
10 Çiftlik hayvanlarında fizyoloji, anatomi, üreme biyolojisi, hayvan davranışları-refahı, hayvan hastalıkları ve sağlık konusunda temel bilgiler kazanma ve gerektiğinde kullanabilme becerisi,
11 Hayvan beslenmesinin önemi, yem kaynakları ve bunların etkin şekilde kullanılması, alternatif besin kaynakları, rasyon hazırlama becerisi,
12 Araştırma ve denemeler sonucunda veri analizi, istatistik yöntemlerin uygulanması becerisi,
13 Tarımsal problemlerin çözümünde araştırma, analitik düşünme, bilgiye ulaşma ve çözüm üretme becerisi (Proje, ödev, tez, seminer, staj),
14 Tarımsal problemlerin farkında olma, onları izleyebilme, bu konularla ilgili görüşlerini açık bir şekilde sözlü ve yazılı ifade ederek iletişim kurabilme (Türk dili, sosyal içerikli ders) becerisi,
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 2 20 40
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 2 20 40
Toplam iş yükü     201
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Molecular cell biology Lodish H., Berk A., Matsudaira P., Kaiser C., Krieger M., Scott M., Zipursky S Molecular biology of the cell Alberts B., Johnson A., Lewis J., Raff M., Roberts K., Walter P Konu ile ilgili güncel literatür takibi

Ders İle İlgili Dosyalar