Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DİJİTAL FİLTRE TASARIMI İkinci Düzey EEM 551 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ŞABAN ÖZER
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Sayısal işaret işleme ve dijital filtreler konusuna ilişkin temel kavramların ayrıntılı bir şekilde anlaşılması amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Teorik ders

Dersin İçeriği
1 Sayısal filtre tasarımının temel ilkeleri. Sayısal filtrelerin gerçekleştirilmesi. Sayısal filtrelerin gerçekleştirilmesi. Sayısal filtrelerin gerçekleştirilmesi.
2 Sayısal filtre tasarımının temel ilkeleri.
3 FIR Filtre tasarım metotları.
4 FIR Filtre tasarım metotları.
5 FIR Filtre tasarım metotları.
6 FIR Filtre tasarım metotları.
7 IIR Filtre tasarım metotları.
8 IIR Filtre tasarım metotları.
9 ARA SINAV
10 Sayısal filtrelerin gerçekleştirilmesi.
11 Sayısal filtrelerin gerçekleştirilmesi.
12 Sayısal filtre tasarımının temel ilkeleri.
13 Sayısal filtrelerde kuantalama hataları .
14 Sayısal filtrelerde kuantalama hataları .
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Mühendislik konularında matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine katkı sağladı
2 Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
3 Deney tasarlama, deney yapma ve deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
4 İşaret İşleme, haberleşme ve kontrol gibi disiplinler arası çalışmalara hazırlama becerisi
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Elektrik-elektronik mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur.
2 Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
3 Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olur.
4 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı süreçleri tasarlama ve uygulama becerisi kazanır ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
5 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanır.
6 Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
7 Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 4 5 20
Sunum / Seminer hazırlama 3 2 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 6 24
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 12 24
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 4 12
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Kayran Ahmet H, Sayısal İşaret İşleme, İ.T.Ü. Yayınları, 1990.
Yardımcı Kaynaklar Alan V .Openheim,Ronald W. Schafer and John R. Buck Discrete-Time Signal Processing,PrenticeHall, 1999. Lonnie C. Ludeman, Fundementals of Digital Signal Processing, John WileyandSons,1987.

Ders İle İlgili Dosyalar