Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİLGİSAYAR DESTEKLİ SONLU ELEMANLAR ANALİZLERİ İkinci Düzey MKM 528 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. RECEP EKİCİ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. RECEP EKİCİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu dersi alan öğrenciler, 1. İleri seviye malzeme modelleri ve analizleri hakkında bilgi sahibi olma, 2. İleri seviye sınır şartlarını uygulama tekniklerini öğrenme ve uygulama, 3. İlk durumlar ve uygulama tekniklerini öğrenme ve uygulama, 4. Sonlu elemanlar yöntemi kullanarak doğrusal olmayan analiz yapabilme, 5. Sonlu elemanlar yöntemi ile ilgili zamana bağlı ve doğrusal olmayan bir problemde ticari yazılımı çok iyi seviyede kullanabilme imkanı kazanırlar.
Dersin Tanımı Bilgisayar Destekli Sonlu Elemanlar Analizleri dersi kapsamında sonlu elemanlar yönteminin temel kavramları öğrenilir. Genel dış yükleme halinde sonlu elemanlar metodu ile eğilme hesabı, stabilite hesabı, çubuk hesabı, düzlem gerilme, düzlem şekil değiştirme, plakaların analizi, ısı transferi ve termal gerilme analizi, dinamik dış etkiler halinde sonlu elemanlar kullanılması konularında bilgi elde edilir.

Dersin İçeriği
1 Sonlu Elemanlar Yönteminde Temel Kavramlar
2 İlk Durum (initial state) Uygulamaları
3 İlk Durum (initial state) Uygulamaları
4 İlk Durum (initial state) Uygulamaları
5 Bağlaşık (Coupled) Analiz Teorilerinin Temelleri
6 Bağlaşık (Coupled) Analiz Teorilerinin Temelleri
7 ARA SINAV
8 Analize Değerlendirme (post-processing) Aşaması
9 Analize Değerlendirme (post-processing) Aşaması
10 Bağlaşık Analizler (Implicit)
11 Bağlaşık Analizler (Explicit)
12 Bağlaşık Analizler (Explicit)
13 Özel Sınır Şartlarının Uygulanması
14 Özel Malzeme Modeli Kurulması (UMAT)
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Sonlu elemanlar metodunda kullanılan temel kavramları öğrenmek.
2 Kafes sistemleri, kiriş ve çerçeve problemlerinde sonlu elemanlar metodunun uygulanması hakkında bilgi sahibi olmak
3 4 düğümlü veya daha fazla dereceden isoparametrik elemanlar geliştirmek ve onlara nümerik integrasyon uygulayarak gerilme analizi yapmak.
4 İki boyutlu problemler için sonlu elemanlar metodunun geliştirilmesi hakkında bilgi sahibi olmak.
5 Üç boyutlu problemler için sonlu elemanlar metodunun geliştirilmesi hakkında bilgi sahibi olmak.
6 Özel konular hakkında bilgi sahibi olmak (Elasto-plastik gerilme analizi, kırılma mekaniği)
7 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanmak.
8 Mühendislik problemlerini tanıma ve formüle etme ve çözme becerisi kazanmak.
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2 Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3 Teknik, ekonomik ve sosyolojik faktörleri dikkate alarak, mühendislik tasarım ve uygulamalarında özgün fikirler geliştirebilen, farklı disiplinlerle ortak çalışabilen, girişimci/yenlikçi mühendisler yetiştirmek.
4 Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
5 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
6 Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
7 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
8 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
9 Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
10 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
11 Etkin iletişim kurma becerisi
12 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
13 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
14 Çağın sorunları hakkında bilgi
15 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
16 Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
17 Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
18 Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 6 78
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     183
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar