Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HASTALIKLARIN ULUSLARARASI SINIFLANDIRILMASI-III Üçüncü Düzey TDS 292 4 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. DEMET ÜNALAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı Sağlık hizmetlerinde kullanılan verilerin temel özelliklerini ve kodlama kalitesinin artırılmasında tıbbi dokümantasyonun önemi konusunda bilgi ve beceri geliştirmektir.
Dersin Tanımı Tıbbi dokümanların kod kalitesine olan etkisini göstermektir.

Dersin İçeriği
1 Tıbbi dokümanlardan temel tanı ve ek tanıların bulunması
2 Tıbbi dokümanlardan hastalık ve işlemlerin kodlanması
3 Tıbbi dokümanlardan hastalık ve işlemlerin kodlanması
4 Tıbbi dokümanlardan hastalık ve işlemlerin kodlanması
5 Tıbbi dokümanlardan hastalık ve işlemlerin kodlanması
6 Tıbbi dokümanlardan hastalık ve işlemlerin kodlanması
7 Tıbbi dokümanlardan hastalık ve işlemlerin kodlanması
8 Ara sınav
9 Tıbbi dokümanlardan hastalık ve işlemlerin kodlanması
10 Tıbbi dokümanlardan hastalık ve işlemlerin kodlanması
11 Tıbbi dokümanlardan hastalık ve işlemlerin kodlanması
12 Tıbbi dokümanlardan hastalık ve işlemlerin kodlanması
13 Tıbbi dokümanlardan hastalık ve işlemlerin kodlanması
14 Tıbbi dokümanlardan hastalık ve işlemlerin kodlanması
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Sağlık hizmetlerindeki verinin temel özelliklerini tanımlar.
2 Tıbbi dokümanları hastalıkların ve işlemlerin kodlanmasında kullanır.
3 Kodlanmış verilerin kullanım alanlarını tanır.
4 Veri kalitesinin düşük olmasının nedenlerini açıklar.
5 Klinik kodlama yapar.
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Disiplinler arası çalışmalarla müzikoloji arasındaki ilişkiyi açıklayabilmek
2 Disiplinler arası bilgi üretimine katkı sağlayabilmek
3 Müzikoloji alanına özgün araştırma fikirleri ile katkı sağlayabilmek
4 Uluslararası platformda kültürel ve müziksel çeşitlilik ekseninde bilgi üretimine katkı sağlayabilmek
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     80
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ders notları
Yardımcı Kaynaklar Artukoğlu, M. Adil, Kaplan A., Yılmaz A., Tıbbi Dokümantasyon; Türk Sağlık Eğitim Vakfı, 2002. World Health Organization, ICD-10 International Statistical Classification of Diseases and Related Health Problems,Tenth Revision, Volume, 1,2,3, WHO (Geneva, 1992. Kaplan, A., Kodlama Kalitesinin Artırılmasında Tıbbi Dokümantasyonunun Etkisi, Geçmişten Geleceğe Sağlık Teknikerliği Kitabı, Baş Editör; Gözil R., Gazi Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu 20. Yıl Anısına, 1.Baskı, Onur Matbaacılık Ltd. Şti. 2008 Sağlık Bakanlığı ICD-10 Eğitim Dokümanı. (www.saglik.gov.tr)

Ders İle İlgili Dosyalar