Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MOLEKÜLER TEKNİKLERİN VİROLOJİDE KULLANIMI Üçüncü Düzey MİK 516 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AYKUT ÖZDARENDELİ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. AYKUT ÖZDARENDELİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yrd. Doç.Dr. Nurettin ÇANAKOĞLU
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Moleküler teknikler ve bu tekniklerin viroloji alanında kullanımının öğretilmesidir.
Dersin Tanımı Moleküler teknikler ve bu tekniklerin viroloji alanında kullanımının öğretilmesini amaçlayan yüksek lisans dersidir.

Dersin İçeriği
1 Moleküler tekniklere giriş Laboratuvar ve laboratuvar malzemelerinin tanıtımı
2 Moleküler tekniklere giriş Laboratuvar ve laboratuvar malzemelerinin tanıtımı
3 Gen Klonlama Mini ve maxiprep DNA hazırlanması
4 Gen Klonlama DNA ve RNA Pürifikasyonu
5 Gen Klonlama Restriksiyon kesim enzimleri ve DNA kesimleri
6 Gen Klonlama Restriksiyon kesim enzimleri ve DNA kesimleri
7 Gen Klonlama Ligasyon
8 Polimeraz Zincir Reaksiyonu (PCR) PCR uygulaması
9 Polimeraz Zincir Reaksiyonu (PCR) PCR uygulaması
10 Real-time PCR Real time PCR uygulaması
11 Real-time PCR Real time PCR uygulaması
12 Rekombinant Protein üretilmesi E.coli ve memeli açıklalama sistemleri
13 Rekombinant Protein üretilmesi E.coli ve memeli açıklalama sistemleri
14 Rekombinant Protein pürifikasyonu Kromatografik yöntemler
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Moleküler metotların viroloji için önemini kavrayabilme
2 Moleküler metotların virolojide kullanım alanları hakkında bilgi edinmek
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Fizyoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak fizyoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2 Fizyoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3 Fizyoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4 Fizyoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5 Fizyoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6 Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7 Fizyoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8 Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 20 40
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 3 42
Toplam iş yükü     196
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Molecular Cloning, Molecular Methods for Virus Detection Taylor & Francis Group
Yardımcı Kaynaklar Molecular Virology – Susan Modrow – Springer Ref.

Ders İle İlgili Dosyalar