Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DİNLEME Birinci Düzey JDE217 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe-Japonca
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. NİHAN KARA
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Öğr. Gör. Dr. Nihan KARA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Bu ders öğrencinin dinleme yeteneğini geliştirmeyi ve giriş-orta seviyede dinleme stratejilerini öğretmeyi amaçlamaktadır
Dersin Tanımı Dersin tanımı Bu ders Japonların günlük hayatları, kültürleri ve toplumları ile ilgili dinleme pratiklerini içermektedir.

Dersin İçeriği
1 Moshi Moshi Kata no Dezain
2 Umikara Tayori Karasu no ka-kochan
3 Tatameru Piano Nihonjin to Kudamono
4 Matsu jikan- Mataseru Jikan Shindo 3
5 Sekai no Junkou Gyuudon no tsukurikata
6 Doraiai Nihon no chihoutoshi
7 Oudanhodou Bentou no hi
8 Ara sınav
9 Konbinitoshokan Migimawari no Tokei
10 Me ni yasashi iro Jyouzu ni naite , sutoresu kaishou
11 Awaodori Fujisan ga Mierutokoro
12 Anime bunka no yushutsu Jyuunishi no hanashi
13 Toukyou o mawaru yamanotesen Donna Kekkon
14 tsuwa o yameta wakamono
15 Yıl Sonu Sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Duyulanı anlama kabiliyeti kazandırır ( Orta-Giriş Düzey)
2 Duyulanı yazma kabiliyeti kazandırır ( Orta-Giriş Düzey)
3 Duyulanı çözümleme yeteneği kazandırır( Orta-Giriş Düzey)
4 Dinleme ile konuşma kabiliyeti kazandırır ( Orta-Giriş Düzey)
5 Dinleyerek Japonca Gramer Yapısını kavrar ( Orta-Giriş Düzey)
6 Dinlenilen konu ile ilgili görüşlerini paylaşır.( Orta-Giriş Düzey)
7 Dinleyerek konuşma yeteneği orta-üst seviyeye ulaşır( Orta-Giriş Düzey)
8 Dinlediği konuşmaları yorumlar.( Orta-Giriş Düzey)
9 Günlük yaşamda film, video, müzik gibi alanlarda dinlediğini anlar.( Orta-Giriş Düzey)
10 Günlük yaşamda konuşma ile ilgili sorunlara çözüm bulabilir.( Orta-Giriş Düzey)

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Dersin kavramlarını bilme
2 Dersin mesleki eğitime katkısı
3 Genel hukuk dersleri içinde yeri
4 Uygulamada dersin konu ve kavramları ile karşılaşma
5 Sorunlara çözüm bulabilme
6 Mantıklı ve tutarlı düşünmeye etkisi
7 İşyerindeki yapacağı işe katkısı
8 Bir üst öğrenime geçişte katkısı
9 Kriz dönemlerinde nasıl davranacağını bilmeye etkisi
10 İnsan ilişkilerinde tutarlı olmaya etkisi
11 Mesleki kariyerinde başarıya etkisi
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 10 30
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     72
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Minna no Nihongo shokyuu 2 Tasuku 25
Yardımcı Kaynaklar Minna no Nihongo shokyuu 2

Ders İle İlgili Dosyalar