Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SİNEMA DRAMATURJİSİ Birinci Düzey URTS 325 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ AYŞEGÜL ÇİLİNGİR
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. AYŞEGÜL ÇİLİNGİR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Konferans, Atölye Çalışması
Dersin Amacı Dersin Amacı: Senaryonun diğer yazınsal türlerden farlı olduğunu senaryonun dilini öğreterek göstermek; içerik ve biçime ilişkin yöntem ve kurallarını öğreterek birlikte küçük sahneler yazıp üzerinde çalışmak; öğrencinin bu alana yeteneği olmasa, bu alanda çalışmak istemese de bir senaryoyu oluşturmanın aşamalarını, içerik - biçim ilişkilerini, senaryoyu okuma ve küçük değişiklikler yapabilme becerisine sahip olmasını sağlamaktır.
Dersin Tanımı Sinema sanatında bir filmin oluşturulabilmesi için, kendi sanat cinsine özgü senaryo biçim tercihlerinin, yazım aşamalarının, kurallarının olduğu; içerik - biçim diyalektiği ile parça - bütün ilişkisi gözetilerek bir öykünün dramatize edilmesini ve söyleminin de belirlenerek kâğıt üzerinde gerçekleştirildiği yoğun teknik, sanatsal bir uğraştır

Dersin İçeriği
1 Dersin tanımı, amacı, önemi. Dersin işlenişi ve sınavlar/ ödevler hakkında bilgi. Bir senariste olması gereken özellikler
2 Senaryo- edebiyat ilişkisi ve senaryo roman farkına değinme, görsel düşünme olgusuna vurgu yapma
3 Senaryo ile ilgili kavramlar ve senaryo Tarihçesine değinme
4 Senaryo unsurları I (öykü,zaman, mekan)
5 Senaryo Unsurları II (diyalog, müzik kahraman,)
6 Senaryonun dramatik yapı yaklaşımlarından üç perdeli yapı
7 Üç perdeli yapı ile verilen bir filmin bu unsurlar bağlamında tartışılması
8 Mitoloji ve trajedi ile ilgili temel kavramlar ve bu bağlamda Joseph Campell “Kahramanın Sonsuz Yolculuğu” eserindeki kalıplara değinilmesi
9 Senaryo Aşamaları hakkında bilgi verilmesi
10 Senaryo aşamaları: Sinopsis örnekleri inceleme
11 Senaryo aşamaları: Sinopsis denemeleri
12 Senaryo aşamaları :Tretman örnekleri inceleme
13 Senaryo aşamaları: Tretman denemeleri
14 Ayrımlama senaryosu (içerik ve biçim I)
15 Ayrımlama senaryosu (içerik ve biçim II)
16 Ayrımlama senaryosu (içerik ve biçim III)
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenci, film yapım sürecinde senaryonun yeri ve önemi hakkında bilgi edinir
2 Senaryonun kendine özgü içerik ve biçim açısından kuralları olduğunu, bu yönüyle diğer yazınsal uğraşlardan ayrıldığını öğrenir.
3 Öğrenci, film yönetim sürecinde senaryonun yeri ve önemi hakkında bilgi edinir.
4 İlgi ve yeteneği ölçüsünde senaryo yazabilecek alt yapıyı edinir.
5 Senaryonun yazım aşamalarını öğrenir, analiz eder, okur.
6 Senaryonun diğer yazınsal uğraşlarla olan ilişkisini inceler.
7 Sinemada anlatı türleri ile senaryo arasındaki ilişkiyi öğrenir.
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında temel kuramsal bilgileri öğrenebilme
2 Temel Bilim ve Mühendislik bilgilerini kullanma becerisi kazanma
3 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında temel kuramsal bilgileri uygulayabilme becerisi kazanma
4 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme temelinde toprak, bitki, gübre, su ve çevresel atıkların analiz tekniklerini öğrenebilmek ve bu teknikleri toprak verimliliği ile ilgili sorunların çözümüne yönelik olarak kullanabilme becerisi kazanma
5 Doğal kaynakların izlenmesi ve planlanmasında Uzaktan Algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri tekniklerini anlama ve kullanma becerisi kazanma
6 Arazi yönetimi ve kullanım planlaması konusunda temel kavramları ve kuramları anlama ve kullanma becerisi kazanma
7 Ülkemizde ve Dünyada Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunları görebilme, analiz etme, çözüm üretme ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak topluma aktarma becerisi kazanma
8 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip etmek ve kendisini sürekli yenileme ve geliştirme becerisi kazanma
9 Mesleki uygulamalar sırasında elde ettiği bulguları ülke çıkarları ile tarım ve çevre korumayı gözeterek uygulayabilme becerisi kazanma
10 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunlara çözüm üretebilmeye yönelik araştırma - geliştirme projelerinde yer alabilecek bilgi ve beceriye sahip olma
11 Toprak, su ve diğer doğal kaynakların tanınması, planlanması, korunması ve sürdürülebilir kullanımı ile iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibi olma
12 Ziraat Mühendisliği Mesleğinin etik değerlerine ve gerekli bilimsel formasyona sahip bireyler olarak takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde sorumluluk üstlenebilme
13 Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek; alanıyla ilgili uluslararası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil ve bilgisayar bilgisine sahip olma
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 6 18
Ödevler 3 5 15
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 5 5
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     78
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Yok
Yardımcı Kaynaklar M. Chion (Bir Senaryo Yazmak), S. Aslanyürek (Senaryo Kuramı), j. Campbell (Kahramanın Sonsuz Yolculuğu) V. Propp (Masal Biçimbilim) R. McKee (Story: Senaryo Yazımının Özü, Yapısı, Tarzı ve İlkeleri), F. Akyürek (Senaryo Yazarı Olmak), vd....

Ders İle İlgili Dosyalar