Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SEÇMELİ ZORUNLU İKİNCİ YABANCI DİL II - RUSÇA Birinci Düzey D-ULS308 6 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Rusça
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Yrd.Doç.Dr. HÜSEYİN PARLAK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Öğrencilerin başarılı olmaları için: Dersleri takip etmeleri, konularla ilgili kütüphane araştırmaları yapmaları ve evde konu üzerinde çalışmaları, teyp dinlemeleri veya video izlemeleri, sözlük üzerinde çalışma ve ev ödevleri ve sınav dönemlerinde konuları genel olarak tekrar etmeleri yeterli olacaktır.
Dersin Tanımı Belirlenen konular üzere örnek metinler öğrencilere verilerek bu metinlere ait alıştırmalar ile pekiştirme yapılacaktır.

Dersin İçeriği
1 Konu tekrarı. (О Хуане) adlı parçanın işlenmesi
2 (О себе рассказывает Игорь) ve (Проспект Калинина) adlı parçaların işlenmesi. Bu konulardan faydalanarak öğrencilerin kendiler hakkında monolog oluşturmaları
3 (Моя лучшая подруга Тамара) adlı parçanın işlenmesi.
4 (Семья) ve (Кто куда идёт утром) adlı parçaların işlenmesi.
5 (Дорогая Даша) ve (Ничего не забыл) adlı parçaların işlenmesi.
6 (ВДНХ) adlı parçanın işlenmesi.
7 (Библиотека в квартире) adlı parçanın işlenmesi.
8 Yarıyıl sınavı (vize)
9 (Времена года) adlı parçanın işlenmesi.
10 (МГУ) ve adlı parçanın işlenmesi.
11 (Наш газетный киоск) adlı parçanın işlenmesi.
12 (Мода на кампусе) adlı parçanın işlenmesi.
13 (Чудак из 32 квартиры) adlı parçanın işlenmesi.
14 (Интересная встреча) adlı parçanın işlenmesi.
15 Final sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Rusça''''yı iyi düzeyde kullanır.
2 Rusça''''dan çeviri yapar.
3 Rusça metinleri okur.
4 Rusça diyalogları çözümler.
5 Rusça kelime dağarcığını iletişimde kullanır.
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Çince ses tonları, anlambilim, biçembilim, sözdizimi ve dilbilgisi kuralları hakkında bilgi sahibi olur.
2 Çin yazısının kökeni, evrimi, yazım kuralları ve sözcük anlamlarını öğrenir.
3 Çince konuşma, okuma, dinleme becerisi edinir ve bu becerisini ulusal ve uluslararası platformlarda kullanabilir.
4 Çin edebiyatının, kültürünün ve tarihinin gelişim süreci ile ilgili bilgi sahibi olur.
5 Dinleme, okuma ve çeviri yoluyla çeşitli tür ve konularda hedef dildeki pasajları veya metinleri kavrar ve analiz eder.
6 Bireysel olarak özellikle Çince – Türkçe, Türkçe – Çince çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
7 Edebiyat, kültür, tarih vb. alanında uygulamalı ve kuramsal bilgileri çözümler ve yorumlar.
8 Özellikle Çin Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
9 Çinceyi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
10 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilgi teknolojilerini kullanır.
11 Çin dili edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasına sahip çıkar.
12 Öğrencilere ödev hazırlama sorumluluk bilinci kazandırır.
13 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
14 Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 3 5 15
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 7 7
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 2 20
Toplam iş yükü     120
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 90
Kısa sınav 0 0
Ödev 3 10
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Murtazaoğlu, Fahrettin, Türkçe Açıklamalı Rusça Ders Kitabı, Trabzon, Derya Kitabevi Yayınları, 2006
Yardımcı Kaynaklar İnternetten elde edilen okuma anlama metinleri

Ders İle İlgili Dosyalar