Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TURKISH ECONOMY Üçüncü Düzey ECON 681 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. EKREM ERDEM
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Teorik-Yüzyüze
Dersin Amacı Dersin temel amacı, öğrencilerin Türkiye ekonomisinin güncel sorunlarının ana karakterlerini analiz edebilmeleri için gerekli tarihsel, kurumsal ve yapısal bir çerçeve sunmaktır.
Dersin Tanımı Ders öğrencilerin Türkiye ekonomisinin güncel sorunlarının ana karakterlerini analiz edebilmesi için gerekli tarihsel, kurumsal ve yapısal bir çerçeve sunar. Bu anlamda milli iktisat, devletçilik, liberal uyum, ithal ikameci dönem, dışa açık sermaye egemenliği dönemi, finansallaşma ve sıcak para egemenliği gibi süreç ve kavramlar detaylı bir şekilde ele alınacaktır.

Dersin İçeriği
1 TEK PARTİ HÜKÜMETLERİ DÖNEMİ (1923-1950)
2 DEMOKRAT PARTİ HÜKÜMETLERİ DÖNEMİ (1950 – 1960)
3 GÜRSEL HÜKÜMETLERİ DÖNEMİ (1960–1961)
4 İNÖNÜ HÜKÜMETLERİ DÖNEMİ (1961–1965)
5 ADALET PARTİSİ HÜKÜMETLERİ DÖNEMİ (1965–1971)
6 1971-1980 DÖNEMİ HÜKÜMETLERİ
7 12 EYLÜL ASKERİ HÜKÜMETİ DÖNEMİ (1980-1983)
8 ANAVATAN PARTİSİ HÜKÜMETLERİ DÖNEMİ (1983-1991)
9 DYP-SHP KOALİSYON HÜKÜMETİ DÖNEMİ (1991-1995)
10 REFAH PARTİSİ VE DOĞRU YOL PARTİSİ KOALİSYON HÜKÜMETİ DÖNEMİ (Haziran 1996-Haziran 1997)
11 ANAP- DSP - DTP KOALİSYON HÜKÜMETİ DÖNEMİ (Haziran 1997-Ocak 1999)
12 DSP-MHP-ANAP KOALİSYON HÜKÜMETİ DÖNEMİ (1999-2002)
13 ADALET VE KALKINMA PARTİSİ HÜKÜMETLERİ DÖNEMİ (2002-2014)
14 SONUÇ VE GENEL DEĞERLENDİRME
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Türkiye ekonomisinin Osmanlı'nın son döneminden 2000'li yıllara kadar uzanan tarihsel arka planını açıklayabilecektir.
2 Türkiye ekonomisinde gözlenen önemli değişme ve gelişme süreçlerini uluslar arası politik ve ekonomik kırılmalarla ilişkilendirebileceklerdir.
3 Türkiye ekonomisinin güncel yapısal sorunlarının tarihsel, toplumsal ve siyasi kökenlerini tartışabilecektir.
4 Yüzyıl süresince Türkiye ekonomisine yön veren temel üretim ve bölüşüm kanallarını analiz edebilecektir.
5 Türkiye'deki hükümetlerin ekonomik yönden performansını karşılaştırmalı olarak analiz edebilecektir.
6 Türkiye ekonomisinin temel dinamiklerini kapsamlı bir biçimde öğrenmiş olacaktır.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Ekonomik sorunlara iktisat teorileri ışığında çözümler üretebilmek
2 Yerel, ulusal ve uluslar arası düzeyde ekonomik gelişmeleri takip edebilmek
3 İktisat anabilim dalını oluşturan İktisat Teorisi, İktisat Politikası, İktisadi Gelişme ve Uluslar arası İktisat bilim dallarında uzmanlık bilgisine sahip olmak
4 Ekonomik sorunları matematiksel, istatistiksel ve ekonometrik modellere dönüştürebilmek
5 Matematiksel, istatistiksel ve ekonometrik yöntemleri, iktisadi problemleri çözüme kavuşturabilmek amacıyla kullanabilme yeteneğine sahip olmak.
6 İktisat literatürünü İngilizce olarak takip edebilmek, iktisadi araştırmaları İngilizce yazabilmek ve sunabilmek
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 14 3 42
Sunum / Seminer hazırlama 10 2 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Prof. Dr. Ekrem Erdem / Yrd. Doç. Dr. Ömer Şanlıoğlu / Araş. Gör. M. Fatih İlgün, TÜRKİYE’DE HÜKÜMETLERİN MAKRO EKONOMİK PERFORMANSI (1950-2007)
Yardımcı Kaynaklar Özgür Tonus, Temel Göstergelerle Türkiye Ekonomisi

Ders İle İlgili Dosyalar