Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
PAZARLAMA İLETİŞİMİ İkinci Düzey İŞLT 522 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. LEYLA LEBLEBİCİ KOÇER
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı Pazarlama iletişimi karması, temel bileşenleri, bireysel iletişim öğelerinin etkili bir kombinasyonundan oluşan etkili bir pazarlama iletişimi kampanyası geliştirmek için temel prensipleri hakkında değerlendirme yapılacaktır.
Dersin Tanımı Bütünleşik pazarlama iletişimi (BPİ) hakkındaki kavram ve terminoloji ile tanışmak. Reklam, halkla ilişkiler, kişisel satış gibi pazarlama iletişimi kavramları hakkında bilgi sahibi olmak.

Dersin İçeriği
1 Pazarlama iletişimi kavramı ile tanışma
2 İletişim süreci ve pazarlama iletişiminin bu süreçteki rolü
3 Pazarlama iletişimi karması ve tutundurma karması
4 Pazarlama iletişimi karması- Reklam
5 Pazarlama iletişimi karması-Halkla ilişkiler ve tanıtım
6 Pazarlama iletişimi karması-Kişisel satış
7 Pazarlama iletişimi karması-Etkinlik pazarlaması ve promosyon
8 Ara sınav
9 Pazarlama iletişimi karması-Doğrudan pazarlama
10 Pazarlama iletişimi karması-İnternette pazarlama
11 Pazarlama karması (ürün-fiyat-dağıtım) ve pazarlama iletişimi
12 Marka yönetimi ve pazarlama iletişimi
13 Tüketici davranışı ve pazarlama iletişimi
14 Pazarlama iletişimi ve etik kaygılar
15 Final sınavları
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Temel işletme ve pazarlama bilgisi edinmek
2 Pazarlama yönetiminin temellerini anlamak ve çeşitli pazarlama yöntemlerinin gerçek hayattaki uygulamalarını tespit etmek
3 Reklam, hakla ilişkiler ve kişisel satış gibi tutundurma ve pazarlama iletişim kavramlarını öğrenmek
4 Bütünleşik pazarlama iletişimi hakkında bilgi sahibi olmak
5 Araştırma yapma ve yorumlama yeteneği kazanmak
6 Sunum hazırlama ve yapma yeteneği edinmek
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İşletmecilikle ilgili temel kavramları açıklar.
2 İşletmenin temel fonksiyonlarını ve bunların birbirleri ile ilişkilerini bütüncül bir şekilde açıklar.
3 İşletmelerin çevresel koşullarında meydana gelen değişimleri analiz ederek, tüm işletme fonksiyonlarına yönelik stratejik alternatifler tasarlar.
4 İşletmelerdeki temel değer zinciri faaliyetlerini açıklar.
5 Analitik düşünme yetisi kazanarak, temel işletmecilik problemlerini çözer.
6 Bilgi, düşünce ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
7 İşletmeciliğe ilişkin geleneksel ve çağdaş yaklaşımları karşılaştırır ve bunların işletmelerde nasıl uygulanacağını gösterir.
8 İşletmelerde insan kaynaklarının nasıl etkin ve verimli bir şekilde yönetileceğini açıklar.
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 3 36
Ödevler 3 5 15
Sunum / Seminer hazırlama 3 5 15
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 5 5
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Odabaşı, Yavuz ve Mine Oyman 2007 Pazarlama İletişimi Yönetimi, Mediacat
Yardımcı Kaynaklar Önerilen makaleler

Ders İle İlgili Dosyalar