Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
Arılarda Bulunan Parazit Artropoda ve Protozoa Üçüncü Düzey VPZ 648 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ABDULLAH İNCİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Alparslan YILDIRIM, Yrd. Doç. Dr. Önder DÜZLÜ
Dersin Veriliş Şekli Konuların slaytlar eşliğinde anlatılması ve tartışılması, olgu sunumları
Dersin Amacı Arılarda bulunan artropod ve protozoaların sınıflandırılması, teşhisi ve korunma yöntemlerini öğretmek
Dersin Tanımı Arılarda bulunan ektoparazitler ve protozoon enfeksiyonları hakkında bilgi sahibi olmak ve gerek ektoparaziter enfestasyonlarına ve gerekse protozoon enfeksiyonlarına karşı uygulanabilecek kontrol metodları ile ilgili bilgi sahibi olmak ve öğrenilen bu bilgileri diğer alanlara uygulayabilme ve kullanabilme yeteneği kazandıran derstir.

Dersin İçeriği
1 Arılarda bulunan parazit artropodların sınıflandırılması
2 Arılarda bulunan parazit artropodların sınıflandırılması
3 Morfolojik özellikleri
4 Biyolojik özellikleri
5 Taşıdıkları hastalıklar
6 Teşhisleri
7 Mücadele yöntemleri
8 Arılarda bulunan protozoonların sınıflandırılması
9 Arılarda bulunan protozoonların sınıflandırılması
10 Morfolojik özellikleri
11 Biyolojik özellikleri
12 Taşıdıkları hastalıklar
13 Teşhisleri
14 Mücadele yöntemleri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Arılarda mevcut enfestasyon ve protozoon enfeksiyon türleri ile ilgili bilgi sahibi olmak
2 Enfestasyon ve protozoon enfeksiyon türlerinin identifikasyonunu öğrenmek
3 Arıların ektoparaziter ve protozoon enfeksiyonlarının önemi ve kontrol metodları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu bilgileri uygulayabilmek
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
2 Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
3 Alan içi ve çok alanlı takımlarda etkin çalışmak ve/veya liderlik rolü üstlenebilmek
4 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri takip etmek, katılımcı olabilmek
5 Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
6 Herhangi bir sanat eserini çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
7 Estetik beğeni yetkinliğine sahip olmak ve bu yönünü sanat görüşlerine, tasarımlarına yansıtabilmek
8 Çağdaş sanat tasarım materyal ile tekniklerini kullanmak ve estetik bir ürün yaratabilmek
9 Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
10 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları diğerlerine etkili bir şekilde sunabilmek
11 Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün tasarımlarına ulaşmada kullanabilmek
12 Edindikleri uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik bilgileri kullanabilme, elde ettiği sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilme becerisine sahip olmak
13 Lisans ve yüksek lisans düzeyinde edinilen yeterliliklere dayalı olarak bilgilerini geliştirebilmek ve özgün çalışmalar yapabilecek seviyeye ulaşabilmek
14 Özgün bir çalışmayı, programı veya projeyi zamanında ve istenilen nitelikte gerçekleştirmek, ekip çalışmalarında sorumluluk alarak çözüm üretmek, akademik ve mesleki kurum ve kuruluşların faaliyetlerine katkıda bulunmak
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 2 20
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 2 16
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 4 2 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 8 2 16
Toplam iş yükü     104
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1 - Aldemir, OS, Eren, H. (2008) : Bal Arısı Hastalıkları ve Zararlıları, ADÜ. Ders Notları. 2 - İnal, Ş, Güçlü, F. (1998) : Arı Yetiştiriciliği ve Hastalıkları, S.Ü.Ders Notları. 3 - Şaki, CE. (2000) : Arı Hastalıkları Ders Notları. F.Ü.Ders Notları. 4 - Zeybek, H. (1991) : Arısı Hastalıkları ve Zararlıları.Etlik Hayvan Hast. Araş.Enst
Yardımcı Kaynaklar Internet

Ders İle İlgili Dosyalar