Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ-II İkinci Düzey ADA 128 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Temel Bilgi Teknolojileri I dersini almış olmak.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Öğretim Görevlisi Seyit HASOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Öğretim Görevlisi Seyit HASOĞLU
Dersin Veriliş Şekli Ders teorik ve pratik olmak üzere iki kısımda verilmektedir. Teorik kısımda değişik eğitim öğretim materyalleri ile desteklenen ders anlatım, soru cevap yöntemleri ile öğrencilere anlatılmaya çalışılmaktır. Uygulama kısmında ise anlatılan teorik bilgilerin özellikle mesleki açıdan ve hayatlarında en çok kullanacakları alanlarla sentezlenerek ürünler çıkartmaları ve bu süreçlerde yaşadıkları sıkıntıların toplu olarak tartışılarak giderilmesi ile işlenmektedir.
Dersin Amacı Öğrencilerin günlük hayatta veya mesleki hayatlarında kendilerini lokal veya internet ortamında ihtiyaç duyalan bilgilerini sunum yapmaları ve elektonik yaşam noktasında elektronik posta kişisel web sayfası blog vb. ortamlarına etkilerini öğrenip kendilerine ait elektronik posta alıp site tasarlama.Ulusal yargı ağı örgütü projesini inceleyip hakkında ve kullanımında bilgi sahibi olmak.
Dersin Tanımı Elektronik hayat kavramı kapsamında öğrencilerin elektronik posta kullanımı kişisel web sayfalarını inşa etmelerine olanak sağlayan, mesleki noktada sunumlar hazırlamasına imkan veren, ulusal yargı ağı projesine mesleki gözle bakıp sistemi mesleki yeterlilik noktasında öğrenilmesini sağlayan derstir.

Dersin İçeriği
1 Elektronik Tablolama Editörü  Veri ve tablo kavramı  Doğru ve hızlı bilgi giriĢi, değiĢtirilmesi,  Verilerin koĢullu biçimlendirilmesi  Özel seçim ve yapıĢtırma teknikleri, sayfalarda veri arama ve değiĢtirme  Stiller ve Ģablonlar kullanma ve oluĢturma  Sayfa yapısı, yazıcı çıktı ayarları, özel görünümler
2 Elektronik Tablolama Editörü ÇalıĢma kitaplarının açılmasını, değiĢtirilmesini korumak, korumaları kaldırmak  ÇalıĢma kitabının yapısını korumak, formülleri gizlemek veya göstermek  Metin dosyalarını Excel içinden açma ve farklı biçimlerde kaydetmek  Çoklu çalıĢma kitapları ve sayfaları arasında çalıĢmak, toplu kaydetmek  ÇalıĢma kitaplarında arasında bilgiyi bağlamak, köprüler yerleĢtirmek
3 Elektronik Tablolama Editörü Grafikler oluĢturmak, seçeneklerini değiĢtirmek ve çoklu grafiklerle çalıĢmak  Grafiklere eğilim çizgisi, hata çubukları eklemek, iki eksenli grafikler çizmek  Tablolar hazırlama, tablolara veri giriĢi, veriyi sıralama, süzme, alt toplamlar
4 Elektronik Tablolama Editörü Göreceli ve mutlak adresler  Excel''de aritmetik iĢlemler ve iĢlevler  Toplam, ortalama, mod, medyan, maksimum, minimum ve standart sapma  Regresyon, korelasyon, varyans, kovaryans
5 Elektronik Tablolama Editörü Mantıksal iĢlevlerin kullanılması  Bir veri listesindeki değerleri arama (düĢeyara ve yatayara)  KoĢullu istatistik bilgiler (vseçort, vseçtopla, ..)  Tanımlayıcı istatistik  Rastgele sayı üretimi
6 Elektronik Tablolama Editörü  Formül denetleme, değiĢiklikleri izleme, gözcü  Özet tablolar oluĢturmak (Pivot table)  Senaryo yönetimi, hedef arama  Çözücüyü kullanarak bir sorunu tanımlama ve çözme
7 Elektronik Tablolama Editörü Makrolar  Makro oluşturmak, çalıştırmak,  Makro (VBA) programlamaya giriş  Makro düzenlemek, silmek, yeni işlevler yazma
8 Elektronik Tablolama Editörü Makrolar  DeğiĢkenler  Hücre tanımlama  KoĢul yapıları
9 Elektronik Tablolama Editörü Makrolar  Makro (VBA) programlamada döngüler ve biçimlendirme komutları
10 Veritabanı Editörü  Veritabanı kavramı,  Veritabanı yazılımı,  Tablo oluĢturma,  Kayıt ekleme, silme ve güncelleme
11 Veritabanı Editörü  Anahtarlar ve ilişkiler
12 Veritabanı Editörü  Form oluşturma
13 Veritabanı Editörü  Sorgu oluşturma
14 Veritabanı Editörü  Uygulama
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenci, kaliteli sunum yapabilir duruma gelir.
2 Öğrenci, elektronik posta alır kullanılır.
3 Kişisel blog sitesi tanımlar ve oluşturur.
4 UYAP projesi hakkında bilgi sahibi olur ve mesleki ihtiyaçlarını uygular.
5 Medya okur yazarlığını öğrenir.
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Sosyoloji alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2 Sosyoloji alanında yerli/yabancı yazılı kaynakları etkin bir şekilde kullanır.
3 Sosyoloji alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
4 Sosyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerle; alanında karşılaşılan sorunları, ileri düzeyde yöntem/teknikler ve bilişim/iletişim teknolojilerini kullanarak çözümler.
5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler üretir. Alanında edindiği uzmanlık bilgisini, sorun çözme ve uygulama becerilerini kullanarak farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
6 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmada bağımsız olarak çalışır. Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder.
7 Sosyoloji alanında edindiği uzmanlığı kullanarak sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir. Toplumun siyasi, iktisadi, ahlaki duyarlılığını geliştirir.
8 Sosyoloji alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular. Tarihi-kültürel çevrenin korunmasıyla ilgili çalışmaları, bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri yayar.
9 Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla inceler, geliştirir, değerlendirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
10 Alanında yeni fikirlerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar. Özgün bir çalışmayı, programı veya projeyi bağımsız olarak zamanında ve istenilen nitelikte gerçekleştirerek ilgili alanda bilimsel çalışmalara katkıda bulunur.
11 Sosyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara iletişim araçlarıyla aktarır. Alanında strateji belirler, politika geliştirir, uygulama aşamalarını planlar ve elde edilen sonuçları paylaşır.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     69
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 70
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar OFFICE 2013 TÜRKÇE | Bayram YILDIZ KODLAB YAYINLARI EXCEL 2010 ve VBA | Yakup DİRLİK KODLAB YAYINLARI

Ders İle İlgili Dosyalar