Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÇEVRE MİKROBİYOLOJİSİ LABORATUVARI Birinci Düzey ÇM 208 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yrd. Doç. Dr. Evrim KARAÇETİN BELL
Dersin Veriliş Şekli Laboratuvar uygulamalı / Pandemi süresince uzaktan
Dersin Amacı Çevre Mikrobiyolojisi Laboratuarı’nın amacı, genel mikrobiyoloji laboratuar konularına değinerek, her sınıf mikroorganizmaları tanıtmak, Çevre Mühendisliği ile alakalı mikrobiyolojik incelemelerin nasıl yürütüleceğinin öğretilmesini sağlamaktır.
Dersin Tanımı Çevre Mühendisliği açısından önemli mikrobiyolojik unsurların ve laboratuvar ortamında analizlerinin nasıl yapıldığı konusunda uygulamalı olarak gerçekleştirilen ders.

Dersin İçeriği
1 Laboratuvarda Dikkat Edilmesi Gereken Unsurlar
2 Mikrobiyoloji Laboratuar Cihazlarının Tanıtımı
3 Öğrenci Gruplarının Oluşturulması ve Ön Hazırlık
4 Katı-Sıvı Besiyerleri ve Besiyeri Hazırlama
5 Dilüsyon Hazırlama ve Ekim Yapma
6 Koliform Bakteri Ekimi Yapmak
7 EMB Agar ile E.coli bakteri tayini
8 En Muhtemel Sayı (EMS) Yöntemiyle Koliform Tayini
9 Konuların Genel Tekrarı
10 Saflaştırma
11 Basit Boyama – Gram Boyama
12 Konuların Genel Tekrarı
13 Membran Filtrasyon Yöntemi ile mikroorganizmların tayini
14 Sporlu Bakteri Analizi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Çevre Mühendisliğinde temel mikrobiyoloji uygulamaları için gerekli analizlerin öğrenilmesi
2 Yapılan deneylerin sonuçlarının yorumlanabilmesi için gerekli hesaplamaların öğrenilmesi
3 Sonuçların yorumlanması için gerekli olan standart değerlerin belirlenmesi ve bu standart değerlerle numune analiz sonuçlarının karşılaştırılması
4 Deney sonuçlarının anlaşılabilir şekilde raporlarının öğrenilmesi
5 -
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2 Tarih Bölümü öğrencileri, edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
3 Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplama, çözümleme, yorumlama ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşma yetisine sahiptir.
4 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
5 Tarih Bölümü öğrencileri, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
6 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini kullanır.
7 Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
8 Tarih Bölümü öğrencileri, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
9 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapabilir.
10 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
11 Tarih Bölümü öğrencileri, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme yetisine sahiptir
13 Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
14 Tarih Bölümü öğrencileri,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
15 Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
16 Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar.
17 Tarih Bölümü öğrencileri, alanında edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
18 Tarih Bölümü öğrencileri almış oldukları eğitim sayesinde milli bilinç ve şuura sahip bilinçli bir vatandaş olarak kültürel mirasına sahip çıkar.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 10 1 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 10 1 10
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 10 2 20
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     86
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 10 25
Ödev 10 25
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Introduction to Environmental Microbiology (Barbara Kolwzan, Waldemar Adamiak, Kazimierz Grabas, Adam Pawelczyk, 2006)
Yardımcı Kaynaklar Erciyes Üniversitesi Çevre Mühendisliği Bölümü Deney Föyleri

Ders İle İlgili Dosyalar